Avatar billede Claus Mester
30. maj 2004 - 22:56 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Indholdsfortegnelse i et dokument, for et andet?

Hej word eksperter.

Er det muligt, at oprette en indholdsfortegnelse for ét dokument i et andet?

Jeg har en stor opgave. For at holde styr på den, er det skriftlige forbundet til den, oprettet i en webside med en venstrestillet ramme (frame). I denne kunne jeg godt tænke mig, at få vist indholdsfortegnelsen for den side (det dokument) jeg arbejder i således, at uanset hvor jeg befinder mig i teksten, kan jeg altid vælge et andet sted i indholdsfort. i rammen.

Ligesom på en webside på nettet.

vh
nicolaus

ps. Hvis løsningen kan leveres med en menu, er det fabelagtigt.
Avatar billede jkrons Professor
31. maj 2004 - 00:46 #1
Det nemmeste er nok at have dit dokument i et ganske almindeligt word-dokument. Lav dine overskrifter med de indbyggede overskriftstypografier. Vælg så Vis - dokumentoversigt. Så får du en menu i venstre side af skærmen, hvor du kan bladre rundt i dine overskrifter (og tilhørende afsnit).
Avatar billede bufferzone Praktikant
31. maj 2004 - 00:59 #2
Det kan godt lade sig gøre, med lidt krumspring. Jeg ville gøre det sådan her.

Det du har brug for er at kunne arbejde med hoved dokument og bi dokument. På denne måde kan du f.eks. have 7 forskellige kapitler i hver sit dokument, og lave en samlet indholdsfortegnelse for det hele.

Jeg har en manual der beskriver hvordan det gøres. drop en e-mail adresse så sender jeg den til dig.  (andre er lige velkomne) manualer er til word 97, men det gøres næsten ens i XP
Avatar billede Claus Mester
31. maj 2004 - 01:24 #3
clauss@postkasse.net
Avatar billede kol Nybegynder
31. maj 2004 - 09:46 #4
Meget gerne. På forhånd tak!

Hilsen KOL
kol<snabela> gvdnet <puktum> dk
Avatar billede bufferzone Praktikant
31. maj 2004 - 11:19 #5
så er den sendt til begge
Avatar billede Claus Mester
31. maj 2004 - 13:18 #6
bufferzone; Tjekker det lige og skriver tilbage :-)
Avatar billede Claus Mester
31. maj 2004 - 13:43 #7
Checked! - Men ...
Efter oprettelsen af bidokumentet "indhold", vises fortegnelsen stadig kun på én side og følger ikke med "ned".

Men løste udfordringen med [Ny webside]-[Formater]-[Ramme på websider ...]-[Indholdsfortegnelse i ramme].

Giver et langt bedre overblik ved "online" arbejde med tekster, i stedet for en indholdfortegnelse øverst i dokumentets begyndelse.

Løsningen er sådan set cirka lig med den jkrons foreslog.

Men jkron! Har problemer med at få vist overskrift 3 og løsningen med webside, giver lidt flere muligheder for dynamik i arbejdet med teksten. Du får alligevel point, da løsningen egentlig tilgodeser det jeg spørger efter.

Men kan du svare mig på, hvorfor Overskrift 3 ikke vises i dokumentvisning?

Tak til jer begge og særligt tak for "avanceret Word":-)
Avatar billede jkrons Professor
31. maj 2004 - 13:53 #8
Tak for point. Hos mig vises overskrift 3 fint nok XP), så jeg har lidt svært ved at give en forklaring på, hvorfor det ikek virker hos dig.
Avatar billede bufferzone Praktikant
31. maj 2004 - 20:18 #9
Den kan sagtens kopiers med ned på et af dokumenterne. Du behøver faktisk hoveddokumentet til at generere indholdsfortegnelsen af flere dokumenter samlet.

Hvis du laver meget store dokumenter eller ofte arbejder i grupper hvor flere medlemmer levere indput, bør du arbejde meget med hoved- og bidokumenter, der er et rigtig stærkt værætøj, til at holde overblik på det samlede dokument