Avatar billede marsko Nybegynder
30. maj 2004 - 08:30 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Fodnote nummerering

Normalt bliver mine fodnoter nummereret fortløbende, som jeg beder om, uden problemer. Nu har jeg så et dokument, hvor det pludselig går galt: efter fodnote 34 står der ved de efterfølgende tre fodnotehenvisninger blot 1. I fodnoterne står der derimod ikke 1, men eksempelvis 33 to gange. Derudover mangler nogle af fodnotenumrene, og fodnoteteksten blivet hakket i stykker. Længere nede i dokumentet fungerer det godt nok igen. Jeg har forsøgt at slette fodnotehenvisningerne i teksten og oprette dem igen, men det bliver det ligesom bare værre af, så nu tror jeg bare jeg lader det ligge, til jeg finder ud af, hvad der er galt - håber I kan hjælpe.
Avatar billede adan Nybegynder
30. maj 2004 - 08:45 #1
Jeg har haft et lignende problem engang. Det blev rettet ved at markere al tekst i dokumentet, og kopiere det over i et nyt dokument... prøv den :-)
Avatar billede marsko Nybegynder
30. maj 2004 - 08:56 #2
Det hjælper desværre ikke. Fodnotehenvisningerne kan godt rettes, og før afsnittet, hvor jeg har problemer, nummereres de fortløbende, hvorimod de ikke gør det i afsnittet. I selve fodnoterne har jeg stadig et hav af fodnoter med samme nummer, men ikke altid et nummer, der passer med en fodnotehenvisning.
Avatar billede marsko Nybegynder
30. maj 2004 - 09:05 #3
Nu har jeg prøvet at flytte rundt på nogle afsnit i håbet om, at det kunne hjælpe, men så dukker der en boks op, som om jeg har oprettet en kommentar - uden at der står noget i kommentaren - hvorefter Word går kold og lukker ned eller fryser.
Avatar billede dkoclni Nybegynder
02. juni 2004 - 09:33 #4
Har selv haft lignende problemer, både med krydshenvisninger, nummereringer af overskrifter og fodnoter. Som oftest løses problemet ved at markere al tekst i dokumentet (ctrl-a) og dernæst højre-klikke med musen. På menuen der kommer frem vælges punktet 'Opdater felt' og hvis den spørge om du vil opdatere alt, svare du 'Ja'. Denne funktion opdatere alle dynamiske henvisninger samt nummereringer (indholdfortegnelser, krydshenvisninger osv.) - og ja, den kan godt fortrydes hvis der bliver fucked op i noget ;)
Men det er selvfølge ikke sikkert det er problemet i dit tilfælde.
Det kan nemlig også skyldes at du har fået lavet om på formateringen for fodnoterne, så du nu har to forskellige typer fodnoter (altså to forskellige typografier). Nu ved jeg ikke hvad version du benytter, men du kan i Office XP og 2003 se det under menuen "Formater" - "Formater og typografier" (det er lidt mere tricky i <=2000). Prøv at stille dig i en af de fodnoter der går galt, og se hvilken typografi der er benyttet. Prøv dernæst at stille dig i en af de rigtige fodnoter og se så hvilken typografi der er benyttet. Er der forskel - så har du højst sandsynligt din forklaring der!

Ellers - tjaaaaa så melder jeg pas og skyder skylden på Word! ;)
**Claus
Avatar billede marsko Nybegynder
02. juni 2004 - 13:25 #5
Jeg har nu prøvet, det du har foreslået, dkoclni. Mht. typografien var det OK og det med at opdatere havde desværre ikke rigtig nogen effekt, for det er ligesom, der er noget galt med et enkelt afsnit, så Word bliver ved med at lukke ned. Men nu er resten af dokumentet kopieret over i et andet dokument, og det "mærkelige" afsnit er skrevet igen-igen, og det ser ud til at virke. Håber så bare det holder, for jeg gider jo ikke skrive det hele om - og selvom jeg skyder skylden på Word, er der nok næppe nogen hjælp der, hvis det skal skrives igen :)
Tak for hjælpen.
Avatar billede dkoclni Nybegynder
02. juni 2004 - 13:33 #6
S'lidt!