Avatar billede -els-echelon Nybegynder
29. maj 2004 - 22:35 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

hjælp til at lave noget tykt-flydende stads.

jeg har lavet et billede, med nogle tønder med radiaktivt indhold - men det er selvf. kun sjovt, hvis man kan se indholdet, så meningen er, at tønderne skal være utætte, så det løber ud - men hvordan laver jeg lige noget tykt-flydende radioaktivt waste?
Avatar billede osborne Nybegynder
30. maj 2004 - 15:45 #1
Skal det være et billede eller en animation?
Avatar billede -els-echelon Nybegynder
30. maj 2004 - 15:48 #2
jeg har tænkt på at lave en animation, men indtil videre skal det kune være et billede
Avatar billede osborne Nybegynder
30. maj 2004 - 16:10 #3
Sorry, jeg kan se du skriver at det er et billede .. dvs. jeg regner ikke med det skal bruges i en animation.

I så tilfælde vil jeg foreslå at du blot modellere det vha. normal box-modellering. Dvs. f.eks. stater med en lille box, med et par length, witht og height segments helt tæt på der hvor det radioaktive skal løbe ud. derefter konverterer du den til editable poly og bruger de værktøjer der er under ed.poly til at moddellere det med dvs. extrudes, bevels osv. osv.

For at få det hele lidt blødt kan du så enten lægge en Meshsmooth modifier på eller tænde for Use Nurms subdivision og så sætte iterations til f.eks. 1 eller 2. Sidste skridt er ret ressourcekrævende så derfor skru ikke for højt op for iterations og slå det evt. fra når du arbejder og ændrer på modellen af dit radioaktive slim.

Håber det hjælper
Avatar billede -els-echelon Nybegynder
30. maj 2004 - 16:12 #4
oki - tak :)
Avatar billede osborne Nybegynder
30. maj 2004 - 16:12 #5
Hvis det var til en animation så ville jeg have foreslået at du brugte et af de i Max  indbyggede partikelsystemer evt. kombineret med den nye Max 6 Blobmesh(som også kan e meget tung).
Avatar billede -els-echelon Nybegynder
30. maj 2004 - 16:13 #6
oki :)
Avatar billede osborne Nybegynder
30. maj 2004 - 16:13 #7
Tak for point :-)
Avatar billede -els-echelon Nybegynder
30. maj 2004 - 16:15 #8
np da