Fejl: 0x800CCC0F
Min svigerfar kan ikke afsende (men godt modtage) e-mail i Outlook Express. Han får fejlmeddelelsen:"Serveren har uventet afbrudt forbindelsen. Dette kan skyldes en fejl på serveren, netværksproblemer, eller at forbindelsen ikke har været brugt i længere tid. Konto: 'esenet.dk', Server: 'mail.dk', Protokol: POP3, Port: 110, Sikker (SSL): Nej, Fejlnummer: 0x800CCC0F"
Jeg har prøvet at deaktivere hans antivirus, fjerne firewall'en, opdatere fra WindowsUpdate, men det hjælper ikke noget.
Jeg er sikker på, at brugernummer, password, POP3-server (indgående) og SMTP-server (udgående) er korrekte. Jeg har på fornemmelsen, at problemet kunne være passivitet i et længere stykke tid, hvilket er en af de årsager, der angives i Outlook Express' fejlmeddelelse.
Ifølge Microsoft:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;813514
er han nødt til at kontakte sin ISP.
Er der ikke noget, man kan gøre selv for at løse problemet?
På nettet fasndt jeg en side:
http://www.internet-noerderne.dk/oelos.asp?kode=0x800CCC0F
...hvor de skriver om denne fejlmeddelelse:
"Ved modtagelse af post: Se om der skulle ligge en mail på serveren og blokere. Slet eventuelt den mail som Outlook Express var i gang med at hente da fejlen opstod."
Hvordan kan jeg "se", om der ligger en mail på serveren, som blokerer?
Hvad bør jeg gøre (jeg er fysisk ved hans computer)?
På forhånd tak!