Avatar billede sebastiane Nybegynder
29. maj 2004 - 17:42 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Fejl: 0x800CCC0F

Min svigerfar kan ikke afsende (men godt modtage) e-mail i Outlook Express. Han får fejlmeddelelsen:

"Serveren har uventet afbrudt forbindelsen. Dette kan skyldes en fejl på serveren, netværksproblemer, eller at forbindelsen ikke har været brugt i længere tid. Konto: 'esenet.dk', Server: 'mail.dk', Protokol: POP3, Port: 110, Sikker (SSL): Nej, Fejlnummer: 0x800CCC0F"

Jeg har prøvet at deaktivere hans antivirus, fjerne firewall'en, opdatere fra WindowsUpdate, men det hjælper ikke noget.

Jeg er sikker på, at brugernummer, password, POP3-server (indgående) og SMTP-server (udgående) er korrekte. Jeg har på fornemmelsen, at problemet kunne være passivitet i et længere stykke tid, hvilket er en af de årsager, der angives i Outlook Express' fejlmeddelelse.

Ifølge Microsoft:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;813514

er han nødt til at kontakte sin ISP.

Er der ikke noget, man kan gøre selv for at løse problemet?

På nettet fasndt jeg en side:

http://www.internet-noerderne.dk/oelos.asp?kode=0x800CCC0F

...hvor de skriver om denne fejlmeddelelse:

"Ved modtagelse af post: Se om der skulle ligge en mail på serveren og blokere. Slet eventuelt den mail som Outlook Express var i gang med at hente da fejlen opstod."

Hvordan kan jeg "se", om der ligger en mail på serveren, som blokerer?

Hvad bør jeg gøre (jeg er fysisk ved hans computer)?

På forhånd tak!
Avatar billede strych9 Praktikant
29. maj 2004 - 17:51 #1
Hvem bruger han som isp?
Avatar billede strych9 Praktikant
29. maj 2004 - 17:54 #2
og et andet spørgsmål: Bruger han firewall software? Jeg kunne godt tænke mig han i så fald forsøgte om han kan genskabe problemet mens firewall kører.
Nogle firewalls er "stateful", og skulle holde øje med hvilken tilstand forbindelsen er i. Men måske den kapper forbindelsen.
Avatar billede sebastiane Nybegynder
29. maj 2004 - 17:56 #3
ESENET (Esbjerg), men så vidt jeg ved, er det TeleDanmark. Hans kundenummer er i hvert fald det kendte 12-cifrede, og begge mail-servere hedder mail.dk
Avatar billede strych9 Praktikant
29. maj 2004 - 17:57 #4
ok godt, så bruger du vel smtp.mail.dk som udgående server, og det er helt korrekt.
Hvad med firewall?
Avatar billede sebastiane Nybegynder
29. maj 2004 - 17:58 #5
Jeg glemte: Der er ingen Firewall, Antivirussen er Panda, men den har jeg prøvet at deaktivere. Så kommer der iøvrigt en anden fejlmeddelelse (når Panda er deaktiveret): Det samme fejlnummer, undtagen sidsye bogstav, som er et e istedet for f
Avatar billede sebastiane Nybegynder
29. maj 2004 - 17:58 #6
Nej, den hedder mail.dk. Skal den hedde smtp.mail.dk ??
Avatar billede strych9 Praktikant
29. maj 2004 - 18:00 #7
smtp.mail.dk er i hvert fald tdc's udgående smtp server.
Avatar billede sebastiane Nybegynder
29. maj 2004 - 18:17 #8
BINGO !!

Nu virker det.

Læg et svar, strych9, og få dine 60 point. Jeg kan love dig, at der er én (udover mig), der er glad nu
Avatar billede strych9 Praktikant
29. maj 2004 - 18:18 #9
Altid til tjeneste =)
Avatar billede tiger_dk Mester
02. juni 2004 - 22:47 #10
------------------------------Fejlnummer: 0x800CCC0E----------------------------
Jeg har så lige det strigt modsatte, jeg kan ikke modtage, men godt sende. Den fejlmeddelse jeg får er: Forbindelsen til serveren kunne ikke oprettes. Konto: 'pop3.mail.dk', Server: '127.0.0.1', Protokol: POP3, Port: 110, Sikker (SSL): Nej, Socket-fejl: 10061, Fejlnummer: 0x800CCC0E  !

Det startede lige efter jeg prøvede nogen spam blokeres, til Outlook Express, det var sådan, det virker fint det ene min. også min efter meldste den fejl !

Apopro Indgående og Udgående Post, så er der ved indgående: 127.0.0.1 og ved udgående er det smtp.mail.dk, sådan fik jeg det vide ved support da jeg ringende der ind engang, men jeg tror ikke det er problemmet, hvad er det så !

Mvh
Tiger_dk
Avatar billede strych9 Praktikant
02. juni 2004 - 22:52 #11
Dit problem er ikke ligefrem beslægtet med sebastianes, så du burde oprette et nyt spørgsmål.

Men du er vel opmærksom på at 127.0.0.1 er adressen på dit eget netkort og at Outlook forsøger at kontakte en postserver lokalt hos dig? Det kan den af gode grunde ikke hvis du ikke selv hoster en postserver.