Avatar billede skodborg Nybegynder
28. maj 2004 - 20:07 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hjemmeside i PS.

Hej,

Er der en måde hvorpå man kan lave en hjemmeside som denne 100% i PS?
http://www.spyroteknik.com/

- Det jeg egentlig skal bruge hjælp til, er hvordan man laver en "frame" som den spyroteknik har i midten. Den funktion jeg gerne vil have er, at når jeg klikker på en knap uden for rammen, så loader teksten indenfor rammen (så man altså slipper for at hele siden re-loader hver gang man trykker på en ny knap).

Hvordan gør jeg dette?

På forhånd tak.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
28. maj 2004 - 20:13 #1
nu er den side du henviser til jo ikke lavet 100% i Photoshop, der er en masse Flash i den.

Og en masse HTML --- men du tænker måske på grafikken ??

PS.: hvis der er udgangpunktet for din side, så lav én hvor man kan læse teksten !
Avatar billede skodborg Nybegynder
28. maj 2004 - 20:19 #2
DGrafikken i sig selv er ikke noget problem (og den er heller ikke udgangspunkt for min side) - MEN... det jeg gerne vil have hjælp til er flg.:

Når man klikker på en knap, så er det eneste der loader dét inde i den midterste ramme (prøv at klikke på knapperne i venstre side, og se hvordan det kun er teksten i det midterste område der loader - altså ingen unødvendig re-load af resten af designet)

Måske jeg i virkeligheden har spurgt under et forkert emne?
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
28. maj 2004 - 20:26 #3
tror du ikke det er lavet i en ganske ordinær ramme-funktion ???? ....desværre gør flash-knapperne det jo "lidt" svær at gennemskue
Avatar billede skodborg Nybegynder
28. maj 2004 - 20:34 #4
Flash-knapper eller ej... kan du fortælle mig hvordan jeg laver en sådan "ordinær" ramme-funktion? :)

- jeg er rimelig meget begynder, ser du! ;)
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
28. maj 2004 - 20:40 #5
Så er det nemmere at henvise de hertil:
http://www.html.dk/tutorials/html/lektion12.asp

frames - rammer er det samme i det her tilfælde, spørgsmål om sprog og om man ønsker at oversætte fra engelsk eller ej.
Avatar billede skodborg Nybegynder
28. maj 2004 - 20:46 #6
Nok lige hvad jeg har brug for...

Takker...
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
28. maj 2004 - 20:48 #7
Det sammen med Imageready i Photoshop ...uden at garantere for at det er lavet sådan!