Avatar billede efilnet Nybegynder
28. maj 2004 - 09:09 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

En printer (usb) og to pc'er`?

Hej

Da jeg lige har fået en ekstre pc, har jeg brug for at kunne sætte begge pc'ere til min printer, og da en printserver er rimlig dyr, og jeg helst vil undgå at skulle ha den ene pc tændt for at benyttet printeren, på den anden pc.

Tænkte jeg på om det var muligt at købe en USB hub og så sætte printer og pc'er til den og derved kunne benytte samme printer til de to pc'er uden at skulle flyttet kabler fra og tilbage etc.

ps. begge maskiner benytter XP.
Avatar billede hr.usb Nybegynder
28. maj 2004 - 09:14 #1
Avatar billede ird Praktikant
28. maj 2004 - 09:22 #2
Avatar billede jpvj Nybegynder
28. maj 2004 - 09:24 #4
En alternativ mulighed er, at du kan sætte de to maskiner i netværk og dele printeren på den ene maskine og benytte denne som printerserver. Det kræver naturligvis, at printerserveren er tændt for at den anden computer kan benytte printeren.

Jeg har ingen idé om hvor godt en USB pritnerswitch fungerer, men jeg kan forestille mig, at det evt. kunne give problemer med 2-vejs kommunikationen... Hvis du køber den, så prøv at tage forbehold for at der ikke er begrænsninger i funktionaliteten af printeren - så kan du altid lev. den tilbage i tilfælde af problemer.
Avatar billede ird Praktikant
28. maj 2004 - 09:26 #5
Kan se du er helt ny herinde så velkommen til eksperten.

Brug lidt tid her:

http://expfaq.1go.dk/?id=1#vejledning_til_nye_brugere
http://expfaq.1go.dk/?id=3#behandling_af_svar

Så er du godt igang med at blive en god bruger af forrummet.
På den måde slipper du for irettesættelser fra folk hvis du træder ved siden af :))

Ha en god dag

//Ird
Avatar billede efilnet Nybegynder
28. maj 2004 - 13:08 #6
Tak til hr.usb det er da en mulighed, de resterene indlæg er sådan set overflødige, ikke meninge jeg vil gøre nogle sur og kan da også være mit indlæg ikke er let forståligt.
Der er ikke interesse for at køre den ene pc som print server idet, jeg ikke er interesseret i at den ene pc skal være tændt for at den anden kan udskrive.

Dog er den enhed som hr.usb linker til jo dyr i forhold til at man kan få en USB Hub fra 70 kr. så hvis man kan lave det med sådan en ville det jo være perfekt.

ps. ird > Jeg er ikke ny herinde hvis du kigger i min profil vil du se at jeg har været her inde 2 år før du oprettede din profil, jeg benytter bare ikke så meget eksperten da jeg for det meste kan få svar på hol.dk hvis jeg har noget at spørge om.
Men havde ikke lige mulighed for at komme ind på hol.dk pga. at skolens ip var banned da jeg skulle oprettet dette indlæg.

Håber der sidder nogle derude med erfaringer inden for USB/netværk

(Skal siges at jeg ikke er noob som det lader til i tror, har massere erfaring med netværk etc. så en vejledning til at dele en printer er lidt til grin *G*)

Forsat god dag.
Avatar billede ird Praktikant
28. maj 2004 - 18:18 #7
Nej du er ikke ny, men to spørgsmål siden 2001 :))

Derfor viste jeg dit en FAQ til eksperten så du får det helt på plads :))

Ha en god dag
Avatar billede ole_madsen Ekspert
28. maj 2004 - 22:49 #8
Du kan IKKE bruge en almindelig USB hub. Den sætter flere USB enheder på en PC. Du vil sætte flere PC´ere på en USB enhed, og der er en ret stor forskel.

Du skal bruge en USB-Switchboks (eller sharer/deler), som den hr.usb henviser til.

Men vær opmærksom på at en ren USB printserver efterhånden ikke er meget dyrere: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=77284

Men en switchboks fås nu også billigere: http://www.sandberg.it/worldwide/prod.asp?prod=502-37

Så må du bare leve med selv at skulle skifte om.