Avatar billede 991230 Nybegynder
27. maj 2004 - 21:51 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

beskytte dokument i word (hurtigt svar ønskes)

Jeg har lavet et word dokument som er delt op i 2 sektioner og dokumentet indeholder sidehoved og sidefod.
I den 1. sektion har jeg nogle formular felter som jeg ønsker at brugeren kan rette i som det eneste.

I 2. sektion har jeg ingen felter for der ønsker jeg bare at brugeren kan lave det som han/hun ønsker.

Når jeg er færdig med det hele beskytter jeg mit dokument og der virker det heldigvis som jeg havde planlagt det.

Mit problem opstår nu fordi jeg også ønsker at have nogle formular felter i mit sidehoved og i min sidefod.
Når jeg beskytter dokumentet har brugeren nemlig ikke adgang til at rette i hverken sidehoved og sidefod.
Jeg ønsker at lave formular felter i sidehoved og sidefod, men det er åbenbart ikke muligt.

Hvad kan jeg gøre??

Jeg er lidt presset da jeg jeg snarest muligt skal være færdig med det her så jeg ville blive glad hvis der var nogle "eksperter" der kunne hjælpe mig over det her problem.

Mvh. Jimmy
Avatar billede peet-49 Novice
27. maj 2004 - 21:57 #1
Højreklik på dokumentet-egenskaber, sæt flueben i skrivebeskyttet.
Avatar billede 991230 Nybegynder
27. maj 2004 - 22:13 #2
Hvis dokumentet skrivebeskyttes betyder det jo blot at brugeren kun kan gemme det under et nyt navn, men så har han/hun jo mulighed for at rette alle steder i dokumentet og det var ikke meningen med det.

Alt i dokumentet skal beskyttes på nær lige formular felterne i 1. sektion, hele 2. sektion og formularfelterne i sidehoved og sidefod. Og det kan jeg ikke bare ordne ved at skrivebeskytte dokumentet.

Mvh. Jimmy
Avatar billede jkrons Professor
27. maj 2004 - 22:20 #3
Jeg tror desværre ikke du har mulighed for at indsætte variabel information i sidehoved/-fod, når dokumentet er låst.
Avatar billede 991230 Nybegynder
27. maj 2004 - 22:41 #4
hmmm det var det jeg frygtede, men er der ikke en anden smart måde det kan løses på

Mvh. Jimmy
Avatar billede jkrons Professor
27. maj 2004 - 22:43 #5
En mulighed er at lade dokunmentet være ulåst, når det åbnes. Derefter vises en Userform, hvor brugeren indtaster de informationer, der skal stå i sidehoved og fod. Når der klikeks Ok, overføres disse til de relevante placeringer, og userformen lukkes. Samtidigt kan dokument så låses.
Avatar billede 991230 Nybegynder
27. maj 2004 - 23:09 #6
Det lyder da som en løsning, men hvordan laver jeg sådan en userform og sørger for at dokumentet bliver låst lige efter at brugeren har udfyldt denne.

Mvh. Jimmy
Avatar billede jkrons Professor
27. maj 2004 - 23:11 #7
Hvor hurtigt skal det gå? Jeg har ikke noget færdigt, men hvis du kan have tålmodighed kan jeg godt lave et lille eksempel, der viser princippet og sende til dig.
Avatar billede 991230 Nybegynder
27. maj 2004 - 23:24 #8
Det ville være en stor hjælp :-)
Jeg sidder her ved min PC og arbejder på det nu så jeg ville være meget glad hvis du kunne sende mig et lille eksempel inden for 30min.

Du behøver ikke at lave en hel masse. Bare et lille eksempel så jeg kan komme igang.

Mange tak for hjælpen indtil videre.

Mvh. Jimmy
Avatar billede dittlau Nybegynder
27. maj 2004 - 23:32 #9
Ved ikke hvilken version af office du bruger, men faldt lige over det her:
http://www.microsoft.com/danmark/products/office2003/greatmoments/transformation/scenario.asp
--snip--
Beskyttelse af fortrolig information

For at beskytte fortrolige oplysninger mod misbrug kan du i Office System definere nogle enkle regler, der forhindrer videresendelse, kopiering eller udskrift af vigtige dokumenter og e-mails.

Ø      Undgå at dine oplysninger falder i de forkerte hænder

Ø      Kontroller uønsket post i Outlook 2003. Ny teknologi hjælper med at genkende indgående uønsket post.

Ø      Beskyt dine meddelelser med nye adgangskontroller.

Ø      Du kan forhindre en modtager i at videresende, udskrive, redigere og udtrække indholdet af en meddelelse. Du kan endda forsyne et dokument med en udløbsdato, så dokumentet ikke kan åbnes efter denne dato.

Ø      Beskyt dokumenter ved at låse formateringen eller indholdet i skabeloner. Du kan også beskytte dit dokument under redigering ved at låse fonte, beskytte områder og kontrollere, hvem der kan læse og redigere bestemte afsnit.
--snip--

/dittlau
Avatar billede jkrons Professor
28. maj 2004 - 00:01 #10
Jeg skal lige bruge din mail adresse for at kunen sende :-)
Avatar billede 991230 Nybegynder
28. maj 2004 - 00:04 #11
Den får du lige her:

jimmy@larsen.dk
Avatar billede 991230 Nybegynder
28. maj 2004 - 00:08 #12
Til dittlau

Jeg har kigget på linken, men det ser ud som om det bare er nogle oplysninger om 'Beskyttelse af fortrolig information'

Jeg kan ikke se noget konkret eksempel på det med beskyttelse.

Mvh. Jimmy
Avatar billede jkrons Professor
28. maj 2004 - 00:46 #13
Eksempel sendt.
Avatar billede rvm Nybegynder
28. maj 2004 - 07:09 #14
Der er en anden mulighed end at bruge en userform... nemlig et "fill-in" felt

Åben dit sidehovede
Ålacer markøren, der hvor du ønsker brugeren skal kunne indsætte tekst
Vælg Indsæt/felt
Vælg i feltnavne feltet "Fill-in"

Luk og gem dinskabelon som en .dot fil

Når brugeren starter skabelonen og derved åbner den som et nyt dokument aktiveres "Fill-in" feltets dialogboks og brugeren kan skrive det ønskede og det bliver automatisk indsat i sidehovedet (også selvom dokumentet er skrivebeskyttet)
Avatar billede jkrons Professor
28. maj 2004 - 09:01 #15
rvm-> Men hvis du har mange felter, får du også mange dialogbokse, hvor det i en userform kun er nødvendigt med én :-)
Avatar billede rvm Nybegynder
28. maj 2004 - 09:46 #16
jkrons -> Helt enig - men Fill-in kan også skrive flere linier - de skal bare udfyldes i dialogboksen og stå op ad hinanden. Og Fill-in felter kræver ingen programmeringskendskab - det er nok den største fordel :-)
Avatar billede jkrons Professor
28. maj 2004 - 09:47 #17
rvm-> enig, men her skulle der udfyldes flere felter i både sidehoved og sidefod ved åbning, som du kan se af det oprindelige spørgsmål.
Avatar billede rvm Nybegynder
28. maj 2004 - 09:51 #18
Ja - så må 991230 endten have 2 fill-in felter eller lære at programmere :-)
Avatar billede 991230 Nybegynder
28. maj 2004 - 18:07 #19
Hej igen...

Jeg takker mange gange for de gode idéer.
Så findes der jo alligevel nogle måder at klare
sådan en opgave på. Jeg tro nu at jeg vil begynde
med at lære programmeringen. Det ser spændende ud
og der er med garanti uanede muligheder.

Mvh. Jimmy
Avatar billede jkrons Professor
28. maj 2004 - 19:21 #20
Og du får i hvert flad mange flere muligheder, hvis du programmerer.
Avatar billede rvm Nybegynder
29. maj 2004 - 09:31 #21
Helt enig :-)
Avatar billede jkrons Professor
03. juni 2004 - 11:25 #22
Lukker du lige, hvis du har fået et svar, du kan bruge?
Avatar billede jkrons Professor
05. juni 2004 - 23:34 #23
Her er et svar :-)