Avatar billede spoi Nybegynder
27. maj 2004 - 11:27 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

AutoCad til DesignCad

Hej

Jeg har et problem med at jeg skal sende en tegning til en der benytter DesignCad. Kender desværre ikke selv DesignCad og er mindre erfaren i AutoCad.

Når jeg sender tegningen til manden er tegningen tom - han ser simppelthen layoutsiden - ved ikke hvorfor og layoutfanen er ikke tom hos mig.

Nogen der har nogle fif?

Har forsøgt både med dwg og dxf.

spoi
Avatar billede dla Praktikant
27. maj 2004 - 11:43 #1
Jeg kender heller ikke DesignCad, men måske har den ikke layout-funktionen som AutoCad har. Prøv at lave en DXF med Model Space vinduet fremme, den kan han nok godt se. Selvfølgelig mister tegningen noget, men måske er der ikke andet at gøre.
Avatar billede spoi Nybegynder
27. maj 2004 - 11:52 #2
Det har jeg prøvet.

Jeg ved de kan se layout delen. da jeg sendte en anden tegning hvor det kun var layout de kunne se. Model kunne de slet ikke se.

Men på denne her tegning kan de simpelthen intet se - hverken layout eller model.

spoi
Avatar billede dla Praktikant
27. maj 2004 - 11:58 #3
Har du selv prøvet at åbne din DXF, for at sikre dig at den er OK? Skal de kunne redigere i tegningen? For ellers kan du lave en DWF-fil, som de kan åbne i MS Explorer, det er ret smart.
Avatar billede spoi Nybegynder
27. maj 2004 - 12:14 #4
Ja jeg kan selv åben mine DXF filer og det ser fint ud

Ved faktisk ikke hvorvidt de skal kunne redigere i tegningen, men det ser ud til de har brug for at se det netop i DesignCad. De har nemlig fået tegningen som pdf og det kunne de fint se men det var ikke nok.

Hvordan gemmer man som dwf? Hvad står dwf i øvrigt for?

spoi
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
27. maj 2004 - 12:20 #5
øhh designcad er det ikke til billedbehandling eller har jeg misforstået noget....
Avatar billede spoi Nybegynder
27. maj 2004 - 12:37 #6
????? Jeg kender ikke noget til DesignCad

Han skal lave noget værktøj og dertil skal han benytte vores autoCad tegning.

Spoi
Avatar billede dla Praktikant
27. maj 2004 - 12:47 #7
En DWF-fil (drawing web format) laves sådan:

1. I printer dialogboksen vælges printer: PublishToWeb DWF.pc3 (læg mærke til at nu er ”Plot to file” automatisk valgt)
2. Check ”Full Preview”, måske skal du vælge ”Plot to scale” for at sikre dig at det hele er med.
3. Vælg et navn og et sted at lægge filen (”File name” og ”Location”)
4. Tryk OK.
5. Nu kan din nye .dwf-fil åbnes i Exploreren
Avatar billede spoi Nybegynder
27. maj 2004 - 13:11 #8
dwf virker jo kan hvis han kan importere dette format til DesignCad. så det må jeg se om han kan. Har i hvert fald sendt en tegning i det format til ham nu
Avatar billede dla Praktikant
27. maj 2004 - 13:25 #9
Det tror jeg ikke han kan, det kan åbnes i en viewer og i Explorer. Men det er rigtig smart hvis man vil sende en tegning til nogen, men ikke vil have de redigerer eller kopierer den.
Avatar billede spoi Nybegynder
27. maj 2004 - 13:39 #10
Uden at kende noget til DesignCad overhovedet, gætter jeg mig til at han bruger tegninger i DesignCad direkte til noget CNC styring. Eller kan jeg ikke se hvorfor han ikke bare kan bruge pdf-versionen