Avatar billede caminante Nybegynder
27. maj 2004 - 08:57 Der er 8 kommentarer

Rullelister bliver ikke overført til PDA.

Første spørgsmål fra min side.
Jeg er dog ikke helt sikker på det er den rette kategori jeg lægger spørgsmålet i, men det handler jo også om Excel.

Jeg står for at lave en driftrapport i Excel, som skal bruges på en PDA (IPAQ)
Jeg synes selv jeg havde udtænkt den perfekte plan, da jeg lavede det hele med rullelister, derved skulle der ikke tastes noget særligt på PDA'en.
Efter overførsel til PDA'en åbner jeg arket og ser at alle rullelister er væk, hvad skete der lige der...??
Avatar billede kabbak Professor
27. maj 2004 - 09:28 #1
Avatar billede caminante Nybegynder
27. maj 2004 - 09:39 #2
Nææ, ikke umiddelbart.
Avatar billede caminante Nybegynder
27. maj 2004 - 09:54 #3
Men efter at have læst en del på den side du smed et link på, kan jeg da se at der er en hel del begrænsninger i pocket excel :-(
Tak for linket, jeg surfer videre og ser om jeg kan finde noget jeg kan bruge.
Avatar billede r4wh1d3 Nybegynder
27. maj 2004 - 12:03 #4
Caminante

Du kan gøre følgende og jeg garanterer, at det virker:

På din IPAQ skal du efter at have hentet dit regneark, vælge:

Tools

og herefter

Autofilter

Herefter kan du nu se rullelisterne.

Thats it.

r4wh1d3
Avatar billede caminante Nybegynder
27. maj 2004 - 13:00 #5
r4wh1d3.

Det er sq ikke lige så nemt :-)
De rullelister jeg har lavet i excel, er lavet ved hjælp af datavalidering og med en masse "hvis" sætninger indeni.
Et eksempel:
Hvis der i A1 bliver valgt "Rød Sorter" via en rulleliste, så skal den rulleliste der er i B1 vise en ting.
Hvis du vælger noget andet i A1 (F.eks Blå Sorter) skal B1 rullelisten også ændre sig. Det virker på den stationære, men forsvandt da jeg overførte filen.
Autofilter funktionen på PDA'en løser ikke problemet, desværre..
Avatar billede r4wh1d3 Nybegynder
27. maj 2004 - 13:25 #6
Aha.
Så har du helt ret i, at det ikke er nemt. Pocket Excel er noget skrabet og du kan ikke få den funktionalitet med over som du efterspørger.
Sorry
Avatar billede caminante Nybegynder
27. maj 2004 - 14:00 #7
Er det muligt at hive makro'er med over i en PDA..??
Avatar billede caminante Nybegynder
27. maj 2004 - 14:25 #8
=HVIS(A1="Aftenhold";N2:N101;HVIS(A1="Nathold";O2:O101;""))

Dette er udseendet på mine valideringskriterier i en celle, hvor jeg har lavet datavalidering/liste.
Som man kan se er kolonne N en liste og O er en anden liste, virker ikke på en PDA, det er sq da til at få lange nos... af..

Nogen der har nogle gode ideer...??