Avatar billede lee Nybegynder
26. maj 2004 - 20:25 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Brevflet adresser fra excel til word

Hej Eksperter

JEg sidder her med en masse breve jeg skal sende ud, og har i excel lavet en adresseliste.

Nu har jeg så skrevet brevet i Word, og skal så have flettet alle navne og adresser ind fra excel dokumentet.

Hvordan gør jeg nu det ?

Med venlig hilsen

Lee
Avatar billede mugs Novice
26. maj 2004 - 20:31 #1
Nu har jeg aldrig prøvet at brevflette fra Excel, men umiddelbart vil jeg da tro, at du gør det på samme måde som fra Access.
Prøv at åbne dit brev i Word, og start guiden Brevfletning som ligger i menuen Funktioner.
Avatar billede jkrons Professor
26. maj 2004 - 21:20 #2
mugs har ret. Du skal bare huske at når du brevfletter fra Excel skal alle adresserne altid ligge i det forreste ark, eller også skal du navngive det område, de ligge i.

Selve måden brevfletningen foregår på er lidt forskellig afhængigt af din version af Word. Indgang er altid som mugs siger Funktioner - Brevfletning, men  skilles vandene fra XP og frem. Det burde dog fortsat være til at gennemskue.
Avatar billede hcma Novice
26. maj 2004 - 22:53 #3
og husk at dine kolonner i Excel skal have overskrifter, som f.eks. fornavn, efternavn, gade, postnr, by  o.s.v.
Avatar billede lee Nybegynder
27. maj 2004 - 19:04 #4
Tak for hjælpe .... jeg må indrømm eat jeg opgav, da det viste sig at jeg skulle indskrive hele adresse listen på ny.

Men tak anyways ;o)
Avatar billede jkrons Professor
27. maj 2004 - 19:05 #5
Hvorfor opgav du, hvis du allerede har listen i Excel. Du kan nemt rette det til, så den kan bruges til brevfletning.
Avatar billede lee Nybegynder
03. juni 2004 - 19:01 #6
Jeg fandt faktisk ud af hvordan det kunne gøres... ;o)
Avatar billede mugs Novice
03. juni 2004 - 19:12 #7
:o)