Avatar billede sf Nybegynder
26. maj 2004 - 16:25 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

brevflet next record tilbage til first record

jeg har skrevet en masse records ud med med brevflet og så kørt <<NEXT RECORD>>  hvordan kommer jeg tilbage til den første record?
Avatar billede mugs Novice
26. maj 2004 - 16:39 #1
På værktøjslinien "Brevfletning" skulle der gerne være navigationsknapper i stil med Access'
Avatar billede sf Nybegynder
26. maj 2004 - 16:41 #2
ja men det er når jeg fletter data over i et nyt dokument at den skal gå tilbage..
Avatar billede sf Nybegynder
26. maj 2004 - 16:43 #3
jeg bruger 'indsæt felt' til at sætte next record ind med men kan jeg ikke også bruge 'indsæt felt' til at få den tilbage til første igen?
Avatar billede mugs Novice
26. maj 2004 - 16:53 #4
Nu er vi ude i noget jeg ikke har forstand på. Beklager ikke at være til mere hjælp.
Avatar billede sf Nybegynder
26. maj 2004 - 16:53 #5
:( øv..
Avatar billede jkrons Professor
26. maj 2004 - 17:04 #6
Der findes ikke noget felt, der går tilbage til First Record.
Avatar billede sf Nybegynder
26. maj 2004 - 22:04 #7
hvad gør man så?
Avatar billede dkoclni Nybegynder
02. juni 2004 - 09:48 #8
Det er nu ikke helt rigtigt! Det er muligt du ikke kan gøre det gennem de indbyggede guides, men der er en MASSE funktioner til brevfletning i vba.
Der er masser af muligheder, blandt andet at gå tilbage til den første record.
Funktionerne i vba hedder: ActiveDocument.MailMerge hvor til der er knyttet mange funktioner, her i blandt ActiveDocument.MailMerge.DataSource som benyttes til at skifte position i dit dataset.
Men det er muligt det ikke er det du efterspørger?
Avatar billede jkrons Professor
03. juni 2004 - 11:19 #9
dkolclni->Det kan godt lade sig gøre med VBA, men også kun med VBA. Humlen er, at når du har brevflettet til og med sidste record, kan du ikke pludselig hente en information, fra en af de tidligere records, som så skal indsættes et helt andet sted i dokumentet (efter at sidste record er flettet færdig).
Avatar billede dkoclni Nybegynder
03. juni 2004 - 11:32 #10
jkrons-> Det har du ret i - det var egentlig blot et skud fra hoften med en mulighed, da der kun blev efterspurgt en "gå-tilbage-til-første" funktion, hvilket som sådan altid er muligt så længe fletning, som du skriver, ikke er færdigkørt.