Avatar billede vildensky Nybegynder
26. maj 2004 - 12:09 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

USB siger, -sikker fjernelse af hardware-

Min far har haft et Olympus Digi.Cam. i en rum tid efter hånden, og det har kørt ugeklageligt. Men pludselig sker der mærkelige ting når man smider det i USB porten.

Førhen når man tilsluttede kameraet poppede et lille icon op på proseslinjen og et windue kom frem på skærmen hvor han kunne vælge hvad han ville gøre med sit kamera, f.eks. overføre billeder eller starte billedebehandlingssoftware.

MEN NU: Der kommer godt nok stadig et icon på proseslijen. Men det siger´Sikker Fjernelse Af Hardware` og vis man starter Olympussofwaren, siger den at den ikke kan komme i kontakt med kameraet. Hvis jeg går i -Denne Computer- kan jeg godt se kameraet som et flytbart drev og kan også komme ind på kortet og se billederne og kopiere dem.

Men hvorfor kommer ikonet ´sikker hardware fjernelse´ frem i Taskbaren?
Og hvorfor får han ikke sine mugligheder frem som førhen?

Jeg vil jo helst have sat det brugervenligt op til ham.
Avatar billede Slettet bruger
26. maj 2004 - 12:16 #1
Du har sikkert kørt en windows update.
Den fortæller simpelthen at du må fjerner udstyret uden at skulle slukke computeren.
Der sker jo intet ved at tage usb stikket ud, mens du stadig sidder i windows.
Det er i bund og grund det ikonet fortæller.

At den ikke popper frem virker lidt underligt. Prøv at vælge egenskaber for drevet, og se om der ikke findes en fane der hedder autoplay.
Avatar billede vildensky Nybegynder
26. maj 2004 - 13:36 #2
softwaren kan stadig ikke finde kameraet..siger at portindstillingerne måske er forkerte!
inde i enhedshåndtering kommmer kameraet også op som et flytbart medie og ikke som olympus som det har gjort før.
Avatar billede Slettet bruger
26. maj 2004 - 15:18 #3
Prøv at geninstallere det software du fik med.
1) Afinstallere det.
2) Genstart maskinen.
3) Mens windows starter op, sætter du så digi.cam til.
4) indstallere software igen.

Noget helt andet er, at jeg på min gamle maskine havde et ligende problem. Det var dog med min pendrive.
Jeg tog den ud og satte den i igen, det hjalp sommetider. Noget andet var at jeg skulle sætte det i samme USB stik, som den havde siddet i, da jeg installerede mit software. Ved ikke hvad der gik galt dengang, men på min nye maskine er der ingen problemer. Heller ej på den gamle, da jeg geninstallerede den og min far fik den.