Avatar billede aciddrinker Nybegynder
25. maj 2004 - 17:12 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

problem med spyware

Min Internet Explorer blir ved med at ændre min startside til mysearchnow.com og der blir ved med at poppe en toolbar op som hedder SoftShim, og jeg kan ikke komme af med nogen af delene.

jeg har prøvet at køre min Ad-aware (flere gange i træk), men den finder intet! Jeg har downloadet og installeret StartPageGuard og den kan ikke forhindre den..

jeg har kørt 3 forskellige Anti-virus programmer, og INGEN af dem har fundet noget som helst?
Avatar billede arlet Juniormester
25. maj 2004 - 17:13 #1
Hent en hijackthis : http://www.arlet.dk/hjt.htm
Avatar billede arlet Juniormester
25. maj 2004 - 17:13 #2
Inden den hijackthis, skal du lige køre dette program:

Hent og kør CWSHredder herfra: http://www.arlet.dk/special.htm
genstart og hijackthis log
Avatar billede aciddrinker Nybegynder
25. maj 2004 - 17:15 #3
tak, jeg prøver lige.. jeg skulle hente begge to, ik?
Avatar billede andersenph Nybegynder
25. maj 2004 - 17:19 #4
Jo du skal hente begge to :O)
Når du har installeret cwshredder trykker du på fix. Så scanner du og fixer det den finder.
Derefter genstarter du og starter Hijackthis op. Scan og gem loggen f.eks på skrivebordet.
Kopier så loggen herind, så kigger vi på om du er blevet ren med cwshredder.
Avatar billede aciddrinker Nybegynder
25. maj 2004 - 17:21 #5
okay.. jeg gør det lige ;)
Avatar billede aciddrinker Nybegynder
25. maj 2004 - 17:34 #6
her kommer loggen så:

---

Logfile of HijackThis v1.97.7

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\ZLH.EXE
C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Program Files\RedLine\Taskbar.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
D:\Nero\InCD 4\InCD\InCD.exe
C:\Program Files\Messenger Plus! 2\MsgPlus.exe
C:\PROGRA~1\CLOSEB~1\ruletwobash.exe
D:\AVG7\avgcc.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
D:\PeerGuardian pr14\PeerGuardian_1.99b_pr14.exe
C:\Program Files\redline\gameutil.exe
D:\PGP\PGPtray.exe
C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe
D:\AVG7\avgamsvr.exe
D:\AVG7\avgupsvc.exe
D:\Nero\InCD 4\InCD\InCDsrv.exe
C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NPFSVICE.EXE
C:\Norman\Nvc\Bin\Zanda.exe
C:\WINDOWS\System32\PGPsdkServ.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NYMSE.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NIP.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\npfmsg2.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NVCSCHED.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\nipsvc.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\nvcoas.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NJEEVES.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\cclaw.exe
D:\Installationsfiler\Hack\Security\HijackThis.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - D:\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {EA178DD7-E5D2-BD7A-A1DE-978B048D40B1} - C:\PROGRA~1\BALMUP~1\support name.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: SoftShim - {E8D0D974-DC56-C706-758C-1489AF9AF211} - C:\PROGRA~1\BALMUP~1\support name.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Norman ZANDA] C:\NORMAN\Nvc\BIN\ZLH.EXE /LOAD /SPLASH
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RedLine Taskbar] C:\Program Files\RedLine\Taskbar.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Openwares LiveUpdate] C:\Program Files\LiveUpdate\LiveUpdate.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [InCD] D:\Nero\InCD 4\InCD\InCD.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MessengerPlus2] "C:\Program Files\Messenger Plus! 2\MsgPlus.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Open Heart] C:\PROGRA~1\CLOSEB~1\ruletwobash.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] D:\AVG7\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [zSPGuard] d:\spguard\spguard.exe /s
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [PeerGuardian] D:\PeerGuardian pr14\PeerGuardian_1.99b_pr14.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MessengerPlus2] "C:\Program Files\Messenger Plus! 2\MsgPlus.exe" /WinStart
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = C:\Program Files\Common Files\Adobe\Calibration\Adobe Gamma Loader.exe
O4 - Global Startup: gameutil.exe.lnk = ?
O4 - Global Startup: PGPtray.lnk = ?
O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Control Panel present
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Research (HKLM)
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger (HKLM)
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
Avatar billede arlet Juniormester
25. maj 2004 - 17:51 #7
tjekker den nu
Avatar billede aciddrinker Nybegynder
25. maj 2004 - 18:01 #8
okay, mange tak :)
Avatar billede andersenph Nybegynder
25. maj 2004 - 21:09 #9
Først opretter du en mappe kun til hijackthis og lægger programmet derover.

Du skal nu til at i gang med at fixe. Allerførst skal du slå systemgendannelse fra. Hvis du ikke ved hvordan du gør det så kig her: http://www.arlet.dk/systemgendannelsen.htm derefter skal du åbne hijackthis. Du skal at sætte en vinge ud for disse filer jeg har skrevet nedeunder. Når du har gjort det så lukker du alle andre vinduer ned, det er meget vigtigt at det eneste vindue som er åbent er HijackThis vinduet. Klik på Fix checkede.

Her er de filer, du skal fixe:
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
O2 - BHO: (no name) - {EA178DD7-E5D2-BD7A-A1DE-978B048D40B1} - C:\PROGRA~1\BALMUP~1\support name.dll
O3 - Toolbar: SoftShim - {E8D0D974-DC56-C706-758C-1489AF9AF211} - C:\PROGRA~1\BALMUP~1\support name.dll
O4 - Global Startup: gameutil.exe.lnk = ?
O4 - Global Startup: PGPtray.lnk = ?
O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Control Panel present
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000

Genstart og kom men en ny log til kontrol

Jeg er tilbage om en time ;O)
Avatar billede aciddrinker Nybegynder
25. maj 2004 - 21:27 #10
sådan.. men har på fornemmelsen at det ikke har hjulpet,
for nu har jeg mysearchnow.com som min startside igen..
men toolbar'en er væk :)

nå, her er den nye log:

---

Logfile of HijackThis v1.97.7

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\ZLH.EXE
C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Program Files\RedLine\Taskbar.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
D:\Nero\InCD 4\InCD\InCD.exe
C:\Program Files\Messenger Plus! 2\MsgPlus.exe
C:\PROGRA~1\CLOSEB~1\ruletwobash.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
D:\PeerGuardian pr14\PeerGuardian_1.99b_pr14.exe
C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe
D:\Nero\InCD 4\InCD\InCDsrv.exe
C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NPFSVICE.EXE
C:\Norman\Nvc\Bin\Zanda.exe
C:\WINDOWS\System32\PGPsdkServ.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NIP.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NYMSE.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\npfmsg2.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\nvcoas.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NJEEVES.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\nipsvc.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NVCSCHED.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\cclaw.exe
E:\Hack\Security\HijackThis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://mysearchnow.com/passthrough/index.html?http://about:blank
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - D:\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [Norman ZANDA] C:\NORMAN\Nvc\BIN\ZLH.EXE /LOAD /SPLASH
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RedLine Taskbar] C:\Program Files\RedLine\Taskbar.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Openwares LiveUpdate] C:\Program Files\LiveUpdate\LiveUpdate.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [InCD] D:\Nero\InCD 4\InCD\InCD.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MessengerPlus2] "C:\Program Files\Messenger Plus! 2\MsgPlus.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Open Heart] C:\PROGRA~1\CLOSEB~1\ruletwobash.exe
O4 - HKLM\..\Run: [zSPGuard] d:\spguard\spguard.exe /s
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [PeerGuardian] D:\PeerGuardian pr14\PeerGuardian_1.99b_pr14.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MessengerPlus2] "C:\Program Files\Messenger Plus! 2\MsgPlus.exe" /WinStart
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = C:\Program Files\Common Files\Adobe\Calibration\Adobe Gamma Loader.exe
O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Control Panel present
O9 - Extra button: Research (HKLM)
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger (HKLM)
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
Avatar billede andersenph Nybegynder
25. maj 2004 - 22:03 #11
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://mysearchnow.com/passthrough/index.html?http://about:blank
Fix denne i fejlsikret tilstand.
Du genstarter og trykker F8, så er du i fejlsikret.
Avatar billede aciddrinker Nybegynder
25. maj 2004 - 22:25 #12
sådan, nu har jeg gjort det.
men den er der desværre igen :\

---

Logfile of HijackThis v1.97.7

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\ZLH.EXE
C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Program Files\RedLine\Taskbar.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
D:\Nero\InCD 4\InCD\InCD.exe
C:\Program Files\Messenger Plus! 2\MsgPlus.exe
C:\PROGRA~1\CLOSEB~1\ruletwobash.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
D:\PeerGuardian pr14\PeerGuardian_1.99b_pr14.exe
C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe
D:\Nero\InCD 4\InCD\InCDsrv.exe
C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NPFSVICE.EXE
C:\Norman\Nvc\Bin\Zanda.exe
C:\WINDOWS\System32\PGPsdkServ.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NYMSE.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NIP.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\npfmsg2.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\nvcoas.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NVCSCHED.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\nipsvc.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NJEEVES.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\cclaw.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
E:\Hack\Security\HijackThis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://mysearchnow.com/passthrough/index.html?http://about:blank
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - D:\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [Norman ZANDA] C:\NORMAN\Nvc\BIN\ZLH.EXE /LOAD /SPLASH
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RedLine Taskbar] C:\Program Files\RedLine\Taskbar.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Openwares LiveUpdate] C:\Program Files\LiveUpdate\LiveUpdate.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [InCD] D:\Nero\InCD 4\InCD\InCD.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MessengerPlus2] "C:\Program Files\Messenger Plus! 2\MsgPlus.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Open Heart] C:\PROGRA~1\CLOSEB~1\ruletwobash.exe
O4 - HKLM\..\Run: [zSPGuard] d:\spguard\spguard.exe /s
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [PeerGuardian] D:\PeerGuardian pr14\PeerGuardian_1.99b_pr14.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MessengerPlus2] "C:\Program Files\Messenger Plus! 2\MsgPlus.exe" /WinStart
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = C:\Program Files\Common Files\Adobe\Calibration\Adobe Gamma Loader.exe
O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Control Panel present
O9 - Extra button: Research (HKLM)
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger (HKLM)
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
Avatar billede andersenph Nybegynder
25. maj 2004 - 22:57 #13
Ok
Hiv netværksstikket ud kør en tur mere med cwshredder.
Genstart og se om ikke det skulle hjælpe.
Jeg kigger ind i morgen tidlig.....
Avatar billede aciddrinker Nybegynder
25. maj 2004 - 23:00 #14
okay, tak.. jeg prøver.. du skal ha tusind tak for din tålmodighed! :)
Avatar billede andersenph Nybegynder
25. maj 2004 - 23:02 #15
Det var så lidt.
Vi ses
Avatar billede aciddrinker Nybegynder
27. maj 2004 - 21:59 #16
jeg kunne ikke lige komme på i går.. men nu har jeg godt nok ikke lige hijackthis loggen, men når jeg starter computer så har kun (af dem jeg skulle slette) denne her:

O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Control Panel present

og så kører fixer jeg den. kører mit IE. og så kommer mysearchnow.com og blir til min startside! så kører jeg HijackThis, og er denne her kommet frem:

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://mysearchnow.com/passthrough/index.html?http://about:blank

og så fixer jeg den, og så kører jeg nettet uden problemer indtil næste gang jeg starter computeren op... så sker der det samme.
Avatar billede andersenph Nybegynder
28. maj 2004 - 07:00 #17
Jeps du skal fixe den med cwshredder og uden netværksstikket i maskinen, så skulle den gerne forsvinde...
Avatar billede aciddrinker Nybegynder
28. maj 2004 - 16:44 #18
okay.. jeg prøver lige om lidt.
Avatar billede aciddrinker Nybegynder
29. maj 2004 - 14:01 #19
okay.. min cwshredder fandt noget, og fixede det.. (jeg sidder ved en anden computer nu, så jeg har stadig mit netværkstik ude) og nu har jeg kørt min hijackthis. og her er loggen:

---

Logfile of HijackThis v1.97.7

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\ZLH.EXE
C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Program Files\RedLine\Taskbar.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Program Files\Messenger Plus! 2\MsgPlus.exe
C:\PROGRA~1\CLOSEB~1\ruletwobash.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
D:\PeerGuardian pr14\PeerGuardian_1.99b_pr14.exe
C:\Program Files\Reality Fusion\Reality Fusion GameCam SE\Program\RFTRay.exe
C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe
D:\Nero\InCD 4\InCD\InCDsrv.exe
C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NPFSVICE.EXE
C:\Norman\Nvc\Bin\Zanda.exe
C:\WINDOWS\System32\PGPsdkServ.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NYMSE.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NIP.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\npfmsg2.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NVCSCHED.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NJEEVES.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\nipsvc.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\nvcoas.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\cclaw.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
E:\Hack\Security\HijackThis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://mysearchnow.com/passthrough/index.html?http://about:blank
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - D:\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [Norman ZANDA] C:\NORMAN\Nvc\BIN\ZLH.EXE /LOAD /SPLASH
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RedLine Taskbar] C:\Program Files\RedLine\Taskbar.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Openwares LiveUpdate] C:\Program Files\LiveUpdate\LiveUpdate.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [InCD] D:\Nero\InCD 4\InCD\InCD.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MessengerPlus2] "C:\Program Files\Messenger Plus! 2\MsgPlus.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Open Heart] C:\PROGRA~1\CLOSEB~1\ruletwobash.exe
O4 - HKLM\..\Run: [zSPGuard] d:\spguard\spguard.exe /s
O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [PeerGuardian] D:\PeerGuardian pr14\PeerGuardian_1.99b_pr14.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MessengerPlus2] "C:\Program Files\Messenger Plus! 2\MsgPlus.exe" /WinStart
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = C:\Program Files\Common Files\Adobe\Calibration\Adobe Gamma Loader.exe
O4 - Global Startup: Reality Fusion GameCam SE.lnk = ?
O9 - Extra button: Research (HKLM)
O9 - Extra button: Real.com (HKLM)
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger (HKLM)
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab28177.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
Avatar billede andersenph Nybegynder
01. juni 2004 - 07:56 #20
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://mysearchnow.com/passthrough/index.html?http://about:blank
Prøv at starte op i fejlsikret tilstand og fix ovenstående...
Den er lidt svær at komme af med, men du skulle kunne ordne den i fejlsikret.
Tryk F8 når windows starter op...
Avatar billede dracuni Nybegynder
06. juli 2004 - 14:12 #21
Jeg har kæmpet med en led "About:blank" startside, og alle steder jeg kigger efter dette problem siger experterne at du skal redigere din reg.database. Men fortvivl ikke. Hent adwareAway og dit problem er løst. Foretag en normal scanning (Husk at lukke alt andet ned. Genstart, åben programmet igen og klik på "More". Gå ind uder HijackerAway og klik på den startside som du bøvler med. I mit tilfælle var det så About:blank.
Avatar billede aciddrinker Nybegynder
06. juli 2004 - 15:32 #22
okay.. mange tak.. lige nu kæmper jeg med en ny.. Searchweb2.com .. jeg prøver lige.
Avatar billede aciddrinker Nybegynder
06. juli 2004 - 15:52 #23
det duede ikke :( .. jeg kiggede også på hvaffor nogle Hijacks den ku fjerne, der stod Searchweb2.com heller ikke på.
Avatar billede resist Nybegynder
06. juli 2004 - 16:12 #24
Genstart i fejlsikret tilstand. Fix disse med HijackThis:

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://mysearchnow.com/passthrough/index.html?http://about:blank

O4 - HKLM\..\Run: [Open Heart] C:\PROGRA~1\CLOSEB~1\ruletwobash.exe

Find og slet:

C:\PROGRA~1\CLOSEB~1\ruletwobash.exe >>>> mappen CLOSEB~1

Tag derefter en tur med CWShredder: http://www.spywareinfo.com/~merijn/files/CWShredder.exe

Prøv så en tur med Regedit.
Klik på Start->Kør skriv regedit og klik OK.
Du får et vindue frem - lidt ligesom stifinder.
Klik dig frem til:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main
Tjek om der ligger en nøgle/tekst der hedder "HOMEOldSP", gør der det, så slet den.
Klik så på "Denne computer" i Regedit-vinduet, derefter på "Redigér->Søg" skriv "Homeoldsp" klik på "find næste" slet det den finder og tryk på <F3> slet, <F3> til du får at vide at søgningen er afsluttet.
Samme fremgangsmåde med søgeordet About:blank.

Genstart normalt og ny log – tak.
Avatar billede aciddrinker Nybegynder
06. juli 2004 - 17:06 #25
sådan.. men jeg havde ikke dem du sagde jeg sku fixe med Hijackthis.

og jeg blev lidt i tvivl.. skulle jeg slette hele CLOSEB~1 mappen, eller bare den der ruletwobash? (har kun slettet ruletwobash)
- det er fordi at jeg så at der også var en masse andre filer som havde samme navn som sådan nogle ting min firewall popper op med og siger at de prøver at komme ind på min computer, eller sådan noget.

men her er min log:

Logfile of HijackThis v1.97.7

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
D:\Nero\InCD 4\InCD\InCDsrv.exe
C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NPFSVICE.EXE
C:\Norman\Nvc\Bin\Zanda.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\ZLH.EXE
C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Program Files\RedLine\Taskbar.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
D:\Nero\InCD 4\InCD\InCD.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NYMSE.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NIP.EXE
C:\Program Files\Common Files\Logitech\QCDriver3\LVCOMS.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\npfmsg2.exe
C:\Program Files\Logitech\ImageStudio\LogiTray.exe
C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe
C:\Program Files\Messenger Plus!\MsgPlus.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
D:\PeerGuardian pr14\PeerGuardian_1.99b_pr14.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\nipsvc.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NJEEVES.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\nvcoas.exe
C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NVCSCHED.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\cclaw.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
E:\Hack\Security\HijackThis\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://g.msn.com/0SEENUS/SAOS01
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://searchweb2.com/passthrough/index.html?http://about:blank
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - D:\Diverse\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {EA178DD7-E5D2-BD7A-A1DE-978B048D40B1} - C:\PROGRA~1\BALMUP~1\Ford manager.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [Norman ZANDA] C:\NORMAN\Nvc\BIN\ZLH.EXE /LOAD /SPLASH
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RedLine Taskbar] C:\Program Files\RedLine\Taskbar.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Openwares LiveUpdate] C:\Program Files\LiveUpdate\LiveUpdate.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [InCD] D:\Nero\InCD 4\InCD\InCD.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Open Heart] C:\PROGRA~1\CLOSEB~1\ruletwobash.exe
O4 - HKLM\..\Run: [zSPGuard] d:\spguard\spguard.exe /s
O4 - HKLM\..\Run: [LVCOMS] C:\Program Files\Common Files\Logitech\QCDriver3\LVCOMS.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechGalleryRepair] C:\Program Files\Logitech\ImageStudio\ISStart.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechImageStudioTray] C:\Program Files\Logitech\ImageStudio\LogiTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [MessengerPlus3] "C:\Program Files\Messenger Plus!\MsgPlus.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [PeerGuardian] D:\PeerGuardian pr14\PeerGuardian_1.99b_pr14.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MessengerPlus3] "C:\Program Files\Messenger Plus!\MsgPlus.exe" /WinStart
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = C:\Program Files\Common Files\Adobe\Calibration\Adobe Gamma Loader.exe
O4 - Global Startup: Logitech Desktop Messenger.lnk = C:\Program Files\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\LDMConf.exe
O9 - Extra button: Research (HKLM)
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger (HKLM)
O16 - DPF: {00B71CFB-6864-4346-A978-C0A14556272C} (Checkers Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/msgrchkr.cab28177.cab
O16 - DPF: {2917297F-F02B-4B9D-81DF-494B6333150B} (Minesweeper Flags Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MineSweeper.cab28578.cab
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab28177.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
Avatar billede resist Nybegynder
06. juli 2004 - 17:24 #26
Det skal være hele mappen ;-)

Fix disse med HijackThis:

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://g.msn.com/0SEENUS/SAOS01

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://searchweb2.com/passthrough/index.html?http://about:blank

O2 - BHO: (no name) - {EA178DD7-E5D2-BD7A-A1DE-978B048D40B1} - C:\PROGRA~1\BALMUP~1\Ford manager.dll

O4 - HKLM\..\Run: [Open Heart] C:\PROGRA~1\CLOSEB~1\ruletwobash.exe
O4 - Global Startup: Logitech Desktop Messenger.lnk = C:\Program Files\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\LDMConf.exe

Genstart i fejlsikret tilstand. Find og slet:

C:\PROGRA~1\BALMUP~1\Ford manager.dll >>>> hele mappen BALMUP~1
C:\PROGRA~1\CLOSEB~1\ruletwobash.exe >>>> hele mappen CLOSEB~1

Tag en tur med CWShredder!

Genstart normalt og ny log – tak.
Avatar billede aciddrinker Nybegynder
06. juli 2004 - 18:02 #27
sådan.. mit searchmyweb dukkede ikke op denne gang :) men du får lige min log:

Logfile of HijackThis v1.97.7

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\ZLH.EXE
C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Program Files\RedLine\Taskbar.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
D:\Nero\InCD 4\InCD\InCD.exe
C:\Program Files\Common Files\Logitech\QCDriver3\LVCOMS.EXE
C:\Program Files\Logitech\ImageStudio\LogiTray.exe
C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe
C:\Program Files\Messenger Plus!\MsgPlus.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
D:\PeerGuardian pr14\PeerGuardian_1.99b_pr14.exe
D:\Nero\InCD 4\InCD\InCDsrv.exe
C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NPFSVICE.EXE
C:\Norman\Nvc\Bin\Zanda.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NYMSE.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NIP.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\npfmsg2.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NVCSCHED.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NJEEVES.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\nvcoas.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\nipsvc.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\cclaw.exe
E:\Hack\Security\HijackThis\HijackThis.exe

O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - D:\Diverse\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [Norman ZANDA] C:\NORMAN\Nvc\BIN\ZLH.EXE /LOAD /SPLASH
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RedLine Taskbar] C:\Program Files\RedLine\Taskbar.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Openwares LiveUpdate] C:\Program Files\LiveUpdate\LiveUpdate.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [InCD] D:\Nero\InCD 4\InCD\InCD.exe
O4 - HKLM\..\Run: [zSPGuard] d:\spguard\spguard.exe /s
O4 - HKLM\..\Run: [LVCOMS] C:\Program Files\Common Files\Logitech\QCDriver3\LVCOMS.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechGalleryRepair] C:\Program Files\Logitech\ImageStudio\ISStart.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechImageStudioTray] C:\Program Files\Logitech\ImageStudio\LogiTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [MessengerPlus3] "C:\Program Files\Messenger Plus!\MsgPlus.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [PeerGuardian] D:\PeerGuardian pr14\PeerGuardian_1.99b_pr14.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MessengerPlus3] "C:\Program Files\Messenger Plus!\MsgPlus.exe" /WinStart
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = C:\Program Files\Common Files\Adobe\Calibration\Adobe Gamma Loader.exe
O9 - Extra button: Research (HKLM)
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger (HKLM)
O16 - DPF: {00B71CFB-6864-4346-A978-C0A14556272C} (Checkers Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/msgrchkr.cab28177.cab
O16 - DPF: {2917297F-F02B-4B9D-81DF-494B6333150B} (Minesweeper Flags Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MineSweeper.cab28578.cab
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab28177.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
Avatar billede resist Nybegynder
06. juli 2004 - 18:12 #28
Din log ser også ren ud ;-)

Du må slå systemgendannelse til igen og sætte mappeindstillinger tilbage til oprindelige indstillinger.

Her er link til sikker surfing:
http://www.eksperten.dk/artikler/144

Jeg tillader mig at ligge et svar.
Avatar billede aciddrinker Nybegynder
06. juli 2004 - 18:44 #29
mange tak for det hele :) . det var rart at slippe af med det!
Avatar billede resist Nybegynder
06. juli 2004 - 19:04 #30
Velbekomme ;-)