Avatar billede hghn Nybegynder
25. maj 2004 - 15:04 Der er 7 kommentarer

Gennemgåelse af Hijackthis-log og RPC-shutdown problem.

Hvis der lige er nogen der vil gennemgå denne log. For mig at se er den clean, men bare for en sikkerheds skyld. Jeg har problemer med RPC så min computer lukker ned efter et minut med mindre jeg slår RPC "fra", eller bruger "shutdown -a". Jeg har kørt Cwshredder, Fixblast, Hijackthis, spybot, og slået DCom fra. Osv. osv. osv. Men der er intet der fjerner problemet...så hvis nogle kan hjælpe er det perfekt.

Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 16:43:34, on 16-01-2000
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Network Associates\VirusScan\avsynmgr.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Network Associates\VirusScan\VsStat.exe
C:\Programmer\Network Associates\VirusScan\Vshwin32.exe
C:\Programmer\Network Associates\VirusScan\Avconsol.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Network Associates\McShield\mcshield.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Messenger Plus! 2\MsgPlus.exe
C:\Programmer\FreeRAM XP Pro 1.30\FreeRAM XP Pro 1.40.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\WINDOWS\System32\devldr32.exe
C:\WINDOWS\system32\ntvdm.exe
C:\Programmer\Steam\Steam.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SpybotSD.exe
C:\Documents and Settings\Høgen\Skrivebord\Hijackthis\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\system32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] "C:\Programmer\Winamp\Winampa.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [MessengerPlus2] "C:\Programmer\Messenger Plus! 2\MsgPlus.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [FreeRAM XP] "C:\Programmer\FreeRAM XP Pro 1.30\FreeRAM XP Pro 1.40.exe" -win
O4 - HKCU\..\Run: [MessengerPlus2] "C:\Programmer\Messenger Plus! 2\MsgPlus.exe" /WinStart
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger (HKLM)
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{6BBC101B-5A98-46BC-84B1-8DB157123116}: Domain = aarhus
O17 - HKLM\System\CS1\Services\Tcpip\..\{6BBC101B-5A98-46BC-84B1-8DB157123116}: Domain = aarhus
O17 - HKLM\System\CS2\Services\Tcpip\..\{6BBC101B-5A98-46BC-84B1-8DB157123116}: Domain = aarhus

På forhånd tak.
Avatar billede andersenph Nybegynder
25. maj 2004 - 15:07 #1
SASSER Worm
Hvis du henter Stinger, får du den fjernet.
http://vil.nai.com/vil/stinger/
Derefter opdater dit windows.
http://www.microsoft.com/technet/security/bulletin/ms04-011.mspx
Hent denne opdatering
Hvis du ikke kan nå at hente hverken stinger eller patchen, skal du:
Gå i start  -> kør og skriv shutdown -a
så skulle den stoppe med at genstarte og så kan du hente ovenstående værktøj og opdatering.

Her er et link til at se om du har fået den fjernet ordentligt:
http://www.microsoft.com/security/incident/sasser.asp
Hvis ikke så gå på:
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.sasser.removal.tool.html
Og brug symantec´s removal. Det skulle fjerne den helt.
Avatar billede hghn Nybegynder
25. maj 2004 - 15:13 #2
Okay, tak!

Hvordan accepterer jeg dit svar så du får teh points :>?
Avatar billede hghn Nybegynder
25. maj 2004 - 15:58 #3
Jeg kan ikke opdatere Windows, da den siger "Setup cannot update your Windows XP files because the language installed on your system is different from the update language."

Selvom jeg har prøvet at ændre sproget ved download af updaten nytter det ikke noget.

Nogen idéer?
Avatar billede andersenph Nybegynder
25. maj 2004 - 17:00 #4
Vi venter lidt point til vi har løst problemet:O)

Har du prøvet at gå i start -> programmer -> windows update og scanne efter opdateringer?
Avatar billede hghn Nybegynder
25. maj 2004 - 17:02 #5
Det eksisterer ikke på min comp....-lidt underligt da jeg har XP
Avatar billede andersenph Nybegynder
25. maj 2004 - 17:05 #6
Er du sikker?
http://v4.windowsupdate.microsoft.com/da/default.asp
Hop herind så og scan efter opdateringer
Avatar billede cp1 Nybegynder
25. maj 2004 - 17:35 #7
tjek i internet instillinger om der tilføjet sprog, kig her http://firewalker.1go.dk/internetinstillingersprog.png , for du en 404 fejl når du klikker på linket så gå her først http://firewalker.1go.dk/ og kig på billedet derfra,eller kopier det ind i adr.-feltet og tryk enter, i stedet for at trykke på det ;)
Du ka via IE i menuen Tools/Værktøjer gå på Windows Update