Avatar billede cygnet Praktikant
25. maj 2004 - 14:15 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Markedsføring af webshop med modeure og smykker

Jeg har langt om længe endelig fået åbnet mit helt store projekt www.jonsen.dk

Det er kort sagt salg af modeure og smykker med mellem 10% og 30% besparelse i forhold til priserne i de fysiske butikker.

Det jeg søger er ideer til hvordan jeg får udbredt kendskaben til siden ? Det skal gerne være ideer der kan være til at udleve for meget små penge.

På forhånd tak
Avatar billede intenz Novice
25. maj 2004 - 14:18 #1
annoncer i den blå avis under ure?
Jeg ved alle boligsiderne gør det under boliger, det giver måske noget?

Ved så ikke hvor meget det koster
Avatar billede ra__mus Nybegynder
25. maj 2004 - 14:19 #2
ja jeg er i samme båd med www.digimaten.dk :-)
Avatar billede staz Nybegynder
25. maj 2004 - 14:21 #3
Det er svært og som alt andet er det en langsom proces hvis folk skal finde netop din shop når de skal købe smykker osv. En ting ville være at finde nogle som sender masser af nyhedsbreve ud til folk indenfor din målgruppe. Få dit site, samt et godt tilbud, med deri et par gange så bliver det spredt godt ud til folket.

En anden måde er bannere, men denne proces er dyr og giver ofte dårlige resultater hvis man ikke får vist dem til de rigtige.

En anden måde er at få dit site kendt via søge maskinerne. Jo flere der linker til dig, jo højere rangeret bliver du jo fx. på google.dk når folk søger på smykker. Dog har branchen en del websites så dette tager nok et stykke tid, men det er helt klart værd at gå efter.

Hvis det var mig så ville jeg vælge nyhedsbrevet. Det er det jeg har den bedste erfaing med og har aldrig set det "slå fejl". Men held og lykke med projektet =)
Avatar billede cygnet Praktikant
25. maj 2004 - 14:27 #4
intenz > måske en god ide, vil jeg lige tygge på. Men vist forholdsvist dyrt at sætte annoncer i den dba.dk med link til hjemmeside så vidt jeg husker

staz > god ide med nyhedsbrevet, vil jeg prøve at undersøge, samt stable et par rigtige gode tilbud på benene.

Angående google, har jeg købt en flok domæne navne, f.eks.
seiko-ure.dk, breil-ure.dk, hvor ved indtastning af disse går direkte til det mærke, disse er dog først oppe om et par dage, men tror det vil hjælpe godt på google.

Flere ideer er yderst velkommen - også ideer til evt. samarbejdspartnere.

Nogle der har erfaring med adwords på google ?
Avatar billede moskjaer Nybegynder
25. maj 2004 - 14:34 #5
Få en god placering på Google under en række valgte søgeord - enten via adwords eller søgemaskineoptimering.
Dernæst vil jeg foreslå at du benytter nyhedsbreve og i den forbindelse eksempelvis stabler en konkurrence på benene for alle modtagere af nyhedsbrevet. Det er med til at trække folk til og med et specielt system til udsendelse af nyhedsbrevene kan du også få indsigt i om det bliver læst og hvilke links i nyhedsbrevet der klikkes på.
Avatar billede cygnet Praktikant
25. maj 2004 - 15:06 #6
moskjaer > nogle forslag til hvordan jeg kan optimerer mig til google endnu bedre ? Synes jeg har gjort hvad man kan. På nær lige forside redirecten.
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2004 - 22:48 #7
cygnet:
Find en (helt eller delvis) søgemaskine-exper, og lad vedkommende optimere dit website. Det er nemlig en lidt indviklet proces, hvis du vil opnå et tilfredsstillende resultat. Hvorfor? Fordi du har mange konkurrenter, og derfor sikkert et "hårdt" marked.

moskjaer:
God ide med et Nyhedsbrev. Men da markedsføringsloven forhindrer at man bare kan udsende til gud og hvermand, spøger jeg: Hvem skal cygnet sende breve til???

Din anden ide, den med en konkurrence, lyder kanon-godt! Antallet af nye kunder vil klart opveje udgiften ved at udlove en eller flere præmier. Og cygnet kan jo også bare trække udgifterne fra... så alt i alt: En kanon-god ide!  :-)
Men hvis det ikke skal være via reklamebannere, hvordan skal cygnet komme ud med sin konkurrence til de nye kunder?

Ja, jeg blander mig bare lidt... ;-) Jeg er nemlig ret nysgerrig på dette her.
Avatar billede jes_petersen2 Nybegynder
26. maj 2004 - 00:18 #8
cygnet >> Husk dette: AdWords Virker! Siger det lige igen: AdWords_Virker! ;-)

AdWords er perfekt for mindre e-shops som din. Du betaler jo kun pr. klik, og kan styre din kampagne, præcis som du ønsker det. Samtidig er de besøgende du får, yderst kvalificerede. Husk, at når folk bruger Google, så regner de (ubevidst, måske) med, at de skal trykke på et af søgeresultaterne, ikke på en annonce. Når de så alligevel gør det, er det fordi netop din annonce har fanget deres interesse i en særlig grad. På den måde vil de kundeemner, du får igennem AdWords, altid være yderst velkvalificerede - så er det din opgave at pushe nogle produkter, når først de kommer ind på dit site. Det kan anbefales at lave særlige doorway-sider, når du bruger AdWords, så det første kunden ser f.eks. er "ugens tilbud" el. lign..
I hvert fald kan du være sikker på - hvis du ellers har nogle ordentlige produkter til en ordentlig pris (hvilket det bestemt ser ud som om du har) - at AdWords nok skal skaffe dig nogle kunder.

Det koster penge at tjene penge, ja. Men på Google kan du være sikker på nogle gode, hurtige resultater, og dermed et højt ROI - Return On Investment.
Avatar billede cygnet Praktikant
02. juni 2004 - 12:06 #9
Jeg takker for de gode ideer.

Er lige nu i kontakt med firma om skaffe nyhedsbrev abonnemter, undersøger hvad det adwords kan, samt har optimeret sitet yderligere til google.

Nogle forslag til hvilken søgeord jeg burde satse på ?
Avatar billede amikk Nybegynder
04. juni 2004 - 00:08 #10
Ved ikke om det hører til i denne tråd, men jeg tror du gør klogt i at spørge dig til råds hos en rådgivende instans mht dine returret/ombytnings regler. De lever såvidt jeg kan se ikke op til de love der er ved fjernsalg hvilket er hvad jeg forstår din webshop laver...