Avatar billede jonas_net Nybegynder
25. maj 2004 - 10:52 Der er 8 kommentarer

højde på elementer

Hej er der nogen som ved hvordan man for et div tag til at aotmatisk tage højden, afhænig af indholdet i tagget.
Avatar billede ckh Nybegynder
25. maj 2004 - 10:57 #1
height: auto;
Avatar billede jonas_net Nybegynder
25. maj 2004 - 10:58 #2
altså man laver div tagget således <div style="height:auto;">test lala</div>
Avatar billede ckh Nybegynder
25. maj 2004 - 11:10 #3
Ja det burde virke efter hensigten skulle jeg mene (husk lige et mellemrum mellem : og "auto") <div style="height: auto;">test lala</div>
Avatar billede roenving Novice
25. maj 2004 - 11:15 #4
Mellemrummet er fuldstændig ligegyldigt, og en div vil, medmindre man gør noget specielt, altid tage den højde, som dens indhold har !-)
Avatar billede ckh Nybegynder
25. maj 2004 - 11:36 #5
Roenving>> Jeg benytter skam udelukkende mellemrummet fordi folk som Eric Meyer  (der i min verden er CSS-guru) - http://www.ericmeyeroncss.com/ - konsekvent benytter det, og fordi W3C også skriver det i deres syntaks ( http://www.w3.org/TR/REC-CSS2/syndata.html ) ;-)
Avatar billede roenving Novice
25. maj 2004 - 11:56 #6
Koden bliver da også klart mere overskuelig, når det er der, men i længere striber af properties er det bare i vejen ...

-- og det er som skrevet fuldstændigt ligegyldigt, og jeg skrev det kun for at være sikker på, at jonas_net ikke opfattede det som en rettelse af en fejl, for det er det jo netop ikke !-)
Avatar billede ckh Nybegynder
01. juni 2004 - 11:14 #7
jonas net>> Fik du det til at virke eller hur?
Avatar billede jonas_net Nybegynder
01. juni 2004 - 11:16 #8
nej ikke rigtig, men jeg arbejder i et CMS, det kan måske værer derfor. Men tak for hjælpen