Avatar billede jap76 Nybegynder
24. maj 2004 - 20:19 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af LAN - Hjælp

Jeg har i forbindelse med test af en printserver installeret IPX/SPX-protokollen. Da jeg var færdig afinstallerede jeg protokollen igen, og efter genstart er der noget galt med TCP/IP-protokollen.

Den vil ikke finde en IP-adresse via DHCP-serveren (min router), men bruger en "automatisk privat adresse" 169.254.111.42 subnet 255.255.0.0
Nu kan den intet se på netværket, ej heller internet mv.

DHCP-serveren fejler intet, da en anden PC sagtens virker...
Jeg bruger XP-pro...

Er der nogen der ved hvad man kan gøre ???
Avatar billede squashguy Nybegynder
24. maj 2004 - 20:24 #1
Prøv at højreklik lan-forbindelsen og vælg repair.

Hvis alt andet fejler, plejer en tur omkring enhedshåndtering og geninstallering af netkort at virke..
Avatar billede jap76 Nybegynder
24. maj 2004 - 20:30 #2
Reparer fejler da den ikke kan forny ip-adressen.
Slette netkort og derefter finder xp-det igen virkede ikke...

Jeg har et program der synkroniserer min pda, og når det program starter samtidig med xp er den begyndt at skrive følgende: "The tcp/ip-transport is not installed"
Avatar billede jap76 Nybegynder
24. maj 2004 - 21:11 #3
Fandt en fil på nettet "WinsockFix1.zip" som fixede problemet.
Det ser ud til at det var TCP/IP-protokollen der var blevet smadret på en eller anden måde...
Avatar billede bangshof Nybegynder
28. maj 2004 - 21:06 #4
Hej Jap
Hvor fandt du den fil, en af mine venner har samme problem.
Hilsen Bangshof
Avatar billede jap76 Nybegynder
29. maj 2004 - 10:50 #5
Jeg googlede på en masse af fejlmeddelelserne, og fandt nogle der havde haft samme problemer.
Jeg kan se at filen hedder "WinsockFix.zip" (uden 1-tallet), det var noget min downloadmanager havde sat ind fordi jeg downloadede den et par gange.

Hvis du googler på "WinsockFix.zip" kommer der en masse hits. Ellers så kom med din mailadresse, så mailer jeg det til dig. (Det fylder ca. 650 kb)
Avatar billede bangshof Nybegynder
29. maj 2004 - 11:36 #6
Super
Det hjalp at søge uden 1 tallet.
Jeg takker for hjælpen
Bangshof