Avatar billede lysalph Nybegynder
24. maj 2004 - 13:53 Der er 10 kommentarer

iexplore.exe / http://jksearch.biz/redir.php

Når jeg starter min pc op er der et pop-up vindue hvori der står flg: "This program is incompatible with this version of Windows" - der er ikke på noget tidspunkt downloaded en exe fil med det navn

Når jeg åbner browser (Explorer) søger den eft flg URL: http://jksearch.biz/redir.php og efter proxy-settings. Efter et stykke tid timer den ud og melder den ikke kan oprette forbindelse til nettet. I Internet options har jeg forsøgt at ændre startpage til noget andet og til blank, men ovenstående url vender kontant tilbage

Jeg har derfor kørt scan-disk, defragmentering, ad-aware, spyboot og cwshredder uden at problemet blev løst

Jeg ville blive meget lykkelig hvis der er nogen der kan afhjælpe mit problem!

Takker på forhånd
Avatar billede andersenph Nybegynder
24. maj 2004 - 13:57 #1
Du skal gøre følgende:

"Åbn notepad/notesblok og kopier det med fed ind

REGEDIT4

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\ShellServiceObjectDelayLoad]
"System"=-
[-HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{061646A1-DC57-487D-B023-A938198C174E}]
[-HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{4E8A9E72-8942-40EF-88DF-A559152F6B41}]
[-HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{6E94CEC3-0C84-4310-AE20-CD4090178388}]

Gem som clear.reg
Under filnavn, sæt filtype til alle filer

Eter du har gemt denne fil, dobbeltklik på den, og sig ja til at flette.

Genstart.

For at kunne se alle filer og mapper, så følg denne vejledning:
Åbn en mappe, klik på Funktioner >Mappeindstillinger >Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

Find denne fil system32.dll

De ligger sikkert de to steder her:
c:\windows\system32\system32.dll
c:\windows\system\system32.dll

Delete dem"

Taget fra: http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=3080

Som også er kopieret til:
http://www.eksperten.dk/spm/501592
Avatar billede avlund Nybegynder
24. maj 2004 - 14:01 #2
Check derudover følgende tre foldere:

c:\windows\
c:\windows\system32\
c:\windows\system32\config\

Tag udgangspunkt i system32.dll-filen, sorter efter file creation date og slet ALLE filer i de foldere der er oprettet PRÆCIS samme tidspunkt som system32.dll. Som regel .dll og .exe-filer. Hvis du ikke kan slette dem, så start op i safe mode og prøv igen, og evt. download værktøjet KillBox til at gøre det med.

Gå derefter ind i regedit og lav en search på "jksearch", og erstat alle forekomster med din normale startside.
Avatar billede fromsej Praktikant
24. maj 2004 - 16:39 #3
http://home8.inet.tele.dk/fbj/TheKillBox.exe
http://home8.inet.tele.dk/fbj/TheKillBoxBrugsanvisning.htm
Brug Thekillbox til det hele, kig i manualens underpunkt, Sletning ved næste genstart.
Avatar billede fromsej Praktikant
24. maj 2004 - 16:40 #4
Andersenph>>"Åbn notepad/notesblok og kopier det med fed ind" *G*
Husk lige at redigere den linie ud.
Avatar billede andersenph Nybegynder
24. maj 2004 - 20:14 #5
Jeg havde lånt den fra et spørgsmål arlet havde gang i.
Jeg kan godt se pointen *LOL*

Will do the next time
Avatar billede lysalph Nybegynder
24. maj 2004 - 20:20 #6
Well - så har jeg nu kørt tingene igennem og slettet som I har skrevet. og når jeg åbner min browser står der ikke mere noget om 'jksearch'. tilgengæld kan jeg ikke komme på nettet fra den maskine. har naturligvis rebooted maskinen, tjekket kabler og internet options mv
jeg tror næsten det må have noget med internet options at gøre så jeg vil ringe til min udbyder i morgen - er der noget bud på hvad det ellers kunne være?
Avatar billede andersenph Nybegynder
24. maj 2004 - 21:09 #7
http://www.eksperten.dk/artikler/254
Læs om lsp fix og hent programmerne. De er ikke større end de kan ligge på en diskette.
Avatar billede lysalph Nybegynder
25. maj 2004 - 16:46 #8
Nu når jeg starter om er der et pop up vindue der hedder iexplorer.exe
Har prøvet at slette den m "the killbox" men den kommer igen efter opstart....
Avatar billede fromsej Praktikant
25. maj 2004 - 18:18 #9
Følg vejledningen her:
http://www.eksperten.dk/artikler/127
Avatar billede avlund Nybegynder
15. juli 2004 - 14:44 #10
Fik du ordnet det?