Avatar billede flummy Nybegynder
23. maj 2004 - 23:02 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Trojan horse fejlmeddelelse - kan ikke fjernes

Når jeg tænder PC, skifter bruger logger af eller den bare står tændt kommer der en fejlmeddelelse:

"Trojan horse Dialer.7.p

is found in file
E:\System Volume Information\_restore{77673281-C907-44DE-8A9E-74D67C13216A}\RP56\A0005989.exe

To remove this virus, please run AVG for Windows"

Når jeg derefter kører AVG for Windows, sker intet.
Jeg har også prøvet at køre McAfee, Spybot og Ad-Aware samt Ashampoo - herligt at få ryddet lidt op, men det har desværre ikke hjulpet ..

Hvad mon der er galt og hvad gør jeg?? Hvordan finder jeg E:\Sytem Volume Information …. etc.?
Avatar billede c-holst Novice
23. maj 2004 - 23:05 #1
Avatar billede c-holst Novice
23. maj 2004 - 23:09 #2
husk at slå systemgendannelsen fra inden du scanner med noget som helst, ellers kommer skidtet bare igen. gælder ved xp
http://www.arlet.dk/systemgendannelsen.htm
Avatar billede thesurfer Nybegynder
23. maj 2004 - 23:14 #3
..man kan vel ikke slette noget fra "SVI", uden at deakivere sys.gen.dan?
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. maj 2004 - 23:38 #4
thesurfer> jo - mappen "svi" er skjult så sætter man visning af skjulte filer og mapper til, så skulle man kunne slette i den.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
24. maj 2004 - 01:35 #5
Du skal bare slå systemgendannelsen fra, og så slå den til igen, så er den væk.
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. maj 2004 - 20:12 #6
aovergaard har ret - en dektivering sletter indholdet af System Volume Information :)
Avatar billede flummy Nybegynder
24. maj 2004 - 22:02 #7
I har alle tre ret - men det var altså c-holst, som kom med forklaringen først. Det med at slå systemgendannelsen fra virkede ret omgående, da jeg prøvede i går aftes!

Men jeg er i tvivl om hvordan den rette (c-holst - selvom jeg også har stor respekt for aovergaard, som før har hjulpet mig!) får sine point? Jeg har mailet admin om det men ikke fået noget svar ... Skal jeg bare trykke accepter, så får aovergaard jo pointene, eller hva'?

Tak for hjælpen til jer alle.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
24. maj 2004 - 22:08 #8
Du ønsker at c-holst skal have pointsne.. så skal du vente til c-holst har lagt et svar..

Derefter markerer du "c-holst" i boksen til venstre, og *derefter* klikker du på Accepter-knappen.

Læs venligst ExpFAQ: http://expfaq.1go.dk
Specielt: http://expfaq.1go.dk/?id=24#kan_ikke_give_point
Avatar billede aovergaard Nybegynder
24. maj 2004 - 22:16 #9
hej flummy.

Du venter da bare på c-holst og så giver du ham alle point:)
Avatar billede c-holst Novice
25. maj 2004 - 07:54 #10
jeg synes nu det er mest passende med en deling.
Mit forslag om at slå det fra, var nu ikke tænkt som en løsning, men som et godt råd til, hvordan du sikrer dig det bedste resultat når du foretager en scanning med et givent program.
Jeg formoder at dit problem nu er løst, og at du nu har en velkørende maskine.

for at forbedre dine chancer for en ren maskine i fremtiden, vil jeg gerne henlede din opmærksomhed på disse artikler
http://www.eksperten.dk/artikler/254
http://www.eksperten.dk/artikler/144

det er noget jeg personligt ved virker. Også med en middelsvær grad af uforsigtig adfærd på nettet

god vind fremover
Avatar billede flummy Nybegynder
26. maj 2004 - 13:13 #11
Tak for stor hjælp og god inspiration ;-)
Avatar billede aovergaard Nybegynder
27. maj 2004 - 00:42 #12
Velbekommen og tak for point:) Og installer endelig nogle af de programmer i den pakke, så er du meget tæt på sikker surfing på Nettet. *S*