Avatar billede wampiro-uha Nybegynder
23. maj 2004 - 14:28 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

20th Century Fox animation.

Er der ngoen der ved hvor man kan downloade 20th Century Fox animationen henne, så man f.eks kan ændre teksten til ens egen hjemmevideoer?

Fandt selv en på: http://www.turbosquid.com/FullPreview/Index.cfm/ID/191599/Action/FullPreview
men den koster :-)
Avatar billede mismis Nybegynder
24. maj 2004 - 23:43 #1
jeg har ved at kigge på deres intro fra en video selv bygget scenen op
fra bunden af i lightwave 3D med et ret godt resultat
det var fagtisk sjovt at forsøge at efterligne den med animation,
textures og det hele.

prøv da at tage det som en udfordring til dig selv at lave den

mvh

MIS
Avatar billede wampiro-uha Nybegynder
27. maj 2004 - 11:35 #2
Ok. Det er faktisk mest fordi jeg ikke har tid (lyst) til at lege med det selv. Jeg skal bruge det til en video jeg er igang med at redigere :-)

Så derfor leder jeg efter noget, hvor jeg hurtig selv kan ændre tekst osv.. :-)
Avatar billede osborne Nybegynder
30. maj 2004 - 23:10 #3
Brug f.eks. .Max filen fra:
http://scifi3d.theforce.net/details.asp?intGenreID=10&intCatID=19&key=431

Du kan få et liste frem over elementerne i scenen. Enten ved at trykke på "list knappen" eller ved at vælge Edit menu > Select By > Name.

Du vil se på listen at der er et [logo] som står i kant-paranteser. Det betyder at det er en gruppe som bestpå af flere elementer. Du kan godt åbne gruppen, men da du ikke skal bruge teksten vil jeg anbefale at du blot markerer denne i perspective viewport og sletter den gruppe.

Derefter skriver du din egen tekst på følgende måde:

1. Tryk F i en af viewportene for at skifte til Front.
2. Vælg Create > Shapes > Text
3. Sæt skrifttype til Tahoma Fed og skriv lidt tekst f.eks. Hej i text feltet
4. Tryk nu i Front viewport og placer teksten oven på den lyseblå box
5. Gå over i Modify (regnbue ikonet) og vælg en Bevel modifier fra listen.
6. Sørg for at indstillingerne er
-4,5
Niv1 -7,5 og 4,5
Niv2 -3197 og 0
Niv3 -7,5 og -4,5
(Det er blot tal jeg så i den oprindelige Bevel på Fox teksten)

7. Åben material editor og træk materialet fra anden række første position, ned oven på din tekst.

8. Prøv at rendere :-)

Håber det hjælper
Avatar billede osborne Nybegynder
30. maj 2004 - 23:17 #4
.. forresten, jeg så også at der blot stod "20" i tekstfeltet. Jeg ved ikke helt hvorfor, men mistænker at det kan have noget med valgte font at gøre. Anyway, så ville jeg som sagt blot slette den gruppe og skrive min egen tekst.
Avatar billede wampiro-uha Nybegynder
30. maj 2004 - 23:49 #5
:-) Takker!