Avatar billede es-web.dk Nybegynder
23. maj 2004 - 02:44 Der er 7 kommentarer

Kan man oprette et webhotel/webside fra nettet på en iis server ?

Er det muligt at lavet et script der går ind og opretter en webside automatisk. Jeg vil gerne have det sådan at jeg kan skriev navnet på siden så den selv går ind og opretter en side til den der hedder www.et-navn.es-web.dk og henviser til en mappe der ligger på mit web drev der har samme navn som den side der skal oprettes ?
Avatar billede janbb Juniormester
23. maj 2004 - 03:39 #1
Der er programmer, der laver "alm." opload af en fil fra een alm. (dvs med el uden IIS) computer til en computer med iis, hvor der er de relevante tilladelser til opload i opsætningen.Det lyder som om du osse ( jvf .webhotel.) vil have programmet til at oprette mapper - det har jeg ikke set, men det lyder da ikke usands..Det alm opload program jeg så var et delphi-program, men det beviser altsaa bare at det kan lade sig gøre.Det er nok mere overskueligt at bruge web-sprog (script).webhoteller bruger jo normalt ftp, men det er jo nok ikke iis-servere.
Men den behøver sådan set ikke "oprette" filen hvis de er ens - eller er det en filhenvisning du vil installere ?.Har lidt svært ved at foerstå spm helt.
Avatar billede es-web.dk Nybegynder
23. maj 2004 - 11:51 #2
Du ved når men opretter et websted i iis alså jeg vil gerne have et web sted til f.eks. www.noget.es-web.dk så skal jeg ind i iis på min server for at oprette det.
Der var det jeg tænkte på om det ikke kunne laves sådan at man kunne oprette det fra nettet så jeg ikke skal side foran min server for at oprette en side

Jeg har en ftp server kørende hvor jeg kan oprette brugere på via en hjemmeside. Jeg vil også gerne kunne oprette et websted via en hjemmeside.
Avatar billede freespace Nybegynder
24. maj 2004 - 20:17 #3
I den IIS der er til win 2000 server er der noget der Administration Web Site det er til at oprette webhoteler. Den kører på port 5831, så hvis du sidder på samme net som serveren kan du bare skrive navnet på server også port nr. eks. http://dinserver:5831 så har du de samme muligheder som hvis du sad foran serveren.

Ellers er der den mulighed hvis du har XP på din egen computer kan du gå ind i Kontrolpanel->Administration->Computeradministration->også højre klikke der hvor der står Computeradministration (lokal)-> også vælge Opret forbindelse til anden computer.. også skrive navnet på din server.
Avatar billede es-web.dk Nybegynder
25. maj 2004 - 01:41 #4
Jeg har fundet ud ad at lave nogle scripts selv. Det var nemlig også det jeg ville da jeg skal kunne køre det hele fra side jeg er ved at lave til at administere min ftp og web server fra
Avatar billede jonas-i Nybegynder
12. september 2004 - 18:05 #5
Hej es-web.dk håber du abbonere på denne tråd stadig :)

Jeg har samme problem som du har men syntes ikke rigtig jeg kan finde noget information om hvordan man laver de der script. Har du nogle linke jeg kunne få eller et eksempel? Du kan svare her eller skrive direkte til mig på jonas@jiportal.dk

Håber du svare :)
Avatar billede annitta Nybegynder
18. september 2004 - 23:16 #6
jeg er også intressert til min web udbud få www.freeserverplads.dk at kun oprette fra net
Avatar billede es-web.dk Nybegynder
29. marts 2005 - 00:06 #7
Desvære har jeg måtte opgive at få det op at køre da jeg lage min server ned 2 til 3 gang hvor jeg var nødtil at geninstallere. Sorry