Avatar billede eskimab Nybegynder
21. maj 2004 - 20:19 Der er 10 kommentarer

udtørret blækpatron

kan man gøre noget ved en udtørret blækpatron?
Eller kan der være andre grunde til at min printer udskriver blanke sider?
Avatar billede rosenberg Nybegynder
21. maj 2004 - 20:23 #1
Er du sikker på den ikke er tom? ;)
Avatar billede eskimab Nybegynder
21. maj 2004 - 20:29 #2
jeg har lige fyldt den...
Avatar billede rosenberg Nybegynder
21. maj 2004 - 20:32 #3
hmm... Hvilken printer har du?
Avatar billede eskimab Nybegynder
21. maj 2004 - 20:34 #4
hp 690c
Avatar billede rosenberg Nybegynder
21. maj 2004 - 20:40 #5
Hvis den er udtørret er der ikke så meget at gøre :(

Jeg vil anbefale ikke selv at fylde dine patroner...
rent økonomisk kan det være at du skal kigge her ;)
http://www.inkclub.com/index.asp?CtryNo=208&LangNo=45&ADID=tvdk

/rosenberg
Avatar billede t-m-s Nybegynder
21. maj 2004 - 21:04 #6
Kan os være printeren der er tørret ind...? hvis den har stået for længe uden blækpatron i. Ellers prøv at rens den med lidt sprit :)
Avatar billede rosenberg Nybegynder
21. maj 2004 - 21:07 #7
Du skal passe meget på hvis du begynder at pille ved småtterierne...!!!!
Avatar billede summer Mester
21. maj 2004 - 22:56 #8
Jeg er nu ikke enig i at man skal lade være at genfylde sine patroner. Jeg har en del års erfaring med at genfylde HP sort/farve/foto med succes. Patroner har en vis levetid, men de kan holde til en del. Den HP'er jeg har nu kører den sorte på 8. opfyldning og farven 4.

Måske er det også løsningen for dig, da jeg selv har haft held med at få en patron igang igen: Sæt patronen en slat varm vand (60-70gr.) med ca. 10% eddikesyre et par timer - kun dyserne skal dækkes. Så tager du patronen, lægger den i en plasticpose godt med køkkenrulle til at opsuge væske. Bind en snor om posen og slyng nu patronen hurtigt rundt, så centrifugalkraften presser blæk ud af dyserne. Prøv så om det hjalp.
Både  http://www.hoergren.dk/shop/vejledning.aspx og http://www.fyldselv.dk/ er gode links med vejledning til det ene og andet, bl.a. reset blækindikator.
Avatar billede kbonline Nybegynder
22. maj 2004 - 00:31 #9
Det var en voldsom process summer. :-)

I langt de fleste tilfælde er det nok at koge noget vand.
Og dyppe selve hovedet (1 mm) ned i vandet i max 1 sek. (ellers trækker vandet op i svampen i patronen, og du får aldrig normale farver ud af den igen)

Lad den stå i 5 min. med hovedet nedad.

Prøv om det hjalp, hvis det ikke er nok kan du gentage 3-4 gange.

Stadig intet resultat, ville jeg skrotte patronen, og købe en ny, mn for det meste virker det.
Avatar billede summer Mester
22. maj 2004 - 09:27 #10
Nu er der snak om en *udtørret* patron og ikke om en dårligt fungerende patron. At den skal slynges rundt bag efter er jo netop for at presse vand og blæk ud af dyserne. Det er muligt de første 10 sider ikke er de bedste, men det bliver de.
Denne metode er ikke en jeg selv har opfundet, men enhver forhandler af opfyldningsblæk ved anbefaler denne fremgangsmåde. Man kan selvfølgelig altid diskutere hvor længe patronen skal "dyppes", men 1 sec. et ikke en dyt værd i eskimab's tilfælde. Desuden har man jo lov at følge processen og se om blækken kommer ud af dyserne.
Der er jo alt at vinde og intet at tabe uanset om man bruger den ene eller anden metode.
Held og lykke. Jeg er først tilbage sent i aften.