Avatar billede parabolshoppen Nybegynder
20. maj 2004 - 22:35 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvordan sætter man bedst følgende netværk op?

Jeg har pt. følgende løsning, opsat således:

Cybercity router med ip. 10.0.0.1 som så peger på min 3com firewall med ip 10.0.0.2 på ydersiden og 192.168.1.1 på indersiden, der efter sider så en switch til alle klienterne.

Nu ønsker jeg at sætte en 2003 mellem firewall og switch, hvor så at 2003server alle være dhcp.

Hvorledes sætte det op, så det neyværks mæssigt bliver gjort på den bedste måde??? er man nødt til at lave et 3 net???
Avatar billede leif Seniormester
20. maj 2004 - 22:37 #1
Du skal da bare smide 2003server i switchen og lave de ting du vil have på den.
Avatar billede leif Seniormester
20. maj 2004 - 22:40 #2
Og så skal du bare deaktivere den DHCP hvis der ligger en i din 3com firewall.
Avatar billede skwat Praktikant
20. maj 2004 - 22:44 #3
Er det ikke en cisco 677 du har med fra cybercity? Hvorfor så have en 3com firewall også?
Avatar billede flindten Nybegynder
23. maj 2004 - 15:56 #4
Du kan slå DHCP servern fra i din 3com firewall hvorefter du sætter server 2003 og switch på routeren og lader 2003 serveren være DHCP server, hvis dine klienter er sat til at hente IP automatisk vil de så få den fra 2003 serveren.

MEN hvorfor alt det ståhej, er det pga sikkerhed, eller har du en drøm om at 2003 serveren skal være en webserver.

VEDR: sikkerhed kan du sætte 2003 serveren op som proxy server så alle klienter's
internet går gennem den, bliver scannet, du kan styre den enkelte klient osv.
dog mener jeg du er sikker nok ved din hardware firewall og en god antivirus/softfirewall på diverse klienter

VEDR: Webserver her skal 2003 serveren være sat på din Cybercity router sammen men
switchen og din router, så 2003 serveren får en f.eks 10.0.0.3 og din router f.eks
en 10.0.0.2  husk at sætte Cybercity router op til atforespørgelser til port 80 eller 21 hvis det er FTP vidersendes til din 2003 server ip 10.0.0.2 ellers fanger du
dig selv i et internt netværk.
Avatar billede parabolshoppen Nybegynder
23. maj 2004 - 17:12 #5
Tak for de fine ord!