Avatar billede spyzeek Nybegynder
20. maj 2004 - 10:51 Der er 10 kommentarer

2 computere skal forbindes?

Hey!

Jeg har et lille problem, som I helt sikkert kan hjælpe mig med; er nemlig ikke alt for kvik til det med computere...-så jeg tænkte, at jeg hellere vil gøre mig selv til grin her, end i en forretning :)

Vi har 2 computere i vores hjem - den ene er tilsluttet Internettet via vores antenneforening med en hastighed på 512/256.
Den nye har jeg på mit værelse. Da jeg gerne vil have overført alle mine ting fra den gamle til den nye, vil jeg høre, hvilke "udstyr" jeg skal have fat i? Har prøvet at overføre det ved hjælp af en CD-RW, men det lykkedes ikke... :-/ Desuden vil det også tage alt for lang tid.

Dernæst kunne jeg også godt tænke mig, at få Internettet op at køre på den nye computer, hvilket jeg også mangler hjælp til? Hvilke kabler skal man bruge osv..? Og vil det have en indflydelse på hastigheden

Og hvis det er muligt, vil jeg da gerne vide, hvad en router og switcher er...?
Er det dem, man bruger til at forbinde de to computere til hinanden? Og kan Internettet også køre over dem??

Hvis ja, vil det hjælpe, hvis I kunne anbefale et par produkter..

Ja, som sagt, så er jeg lidt en dør til det her... :-/

Men håber I vil hjælpe - på forhånd tak! :)
Avatar billede d-u-k Praktikant
20. maj 2004 - 11:03 #1
køb dig en switch jeg andvender den selv til at overføre data mellen mine 2 pc'er. du kan også gå på netet med en switch. køb en 2-4 ports switch hos www.edbpriser.dk
Avatar billede spyzeek Nybegynder
20. maj 2004 - 11:04 #2
Følger der kabler med til?
Avatar billede d-u-k Praktikant
20. maj 2004 - 11:08 #3
Hvad er en Router???  En router er den boks du kobler til din internet-forbindelse, og som deler denne forbindelse til computern i dit lokale netværk. Med en indbygget firewall som holder hacker ude af din computer. Med en indbygget switch vil en router også stå som koblingspunkt, for at dele lokale resurser mellen maskinerne i dit lokale netværk.
Avatar billede d-u-k Praktikant
20. maj 2004 - 11:09 #4
net kabler skal købes ekstra.
Avatar billede nmh Nybegynder
20. maj 2004 - 15:23 #5
I første omgang kan du nøjes med at forbinde dine to computere med et såkaldt krydset kabel.
Så kan du flytte data fra den ene til den anden.

Når du senere vil have begge computere på Internettet er det bedst at købe en router. Så sparer du switchen.
Avatar billede doublejoble Praktikant
20. maj 2004 - 16:19 #6
spyzeek - sådan helt nede på jorden er en switch en boks, som du kan bruge til at forbinde flere computere med hinanden med. Den er altså en slags knudepunkt som alle maskinerne bliver forbundet med.
En router er en slags udvidet switch. Den har både switch-altså knudepunktsfunktionen- og derudover bruges en router til at forbinde dine egne computere med internettet, når man har f.eks. kabelnetværk. Der er typisk plads til at forbinde 4 computere med hinanden med en router hvorimod switches kan fås med mange flere porte.
som nmh siger, så er der ingen grund til at købe en switch hvis du kun har to maskiner som skal på internettet, så er det fint at kun at købe en router.
Avatar billede spyzeek Nybegynder
20. maj 2004 - 16:21 #7
Okay - mange tak skal I have!

Hvad prisen på en router??
Avatar billede d-u-k Praktikant
20. maj 2004 - 16:24 #8
se det på www.edbpriser.dk
Avatar billede nmh Nybegynder
20. maj 2004 - 18:07 #9
Avatar billede flindten Nybegynder
23. maj 2004 - 16:22 #10
du kan sætte en switch eller helst en router med indbygget switch til stikket i væggen som har internet forbindelsen, i upload på Switchen eller WAN på routeren

den alm PC og den på værelset skal så sættes i de andre 1 - 4 og så kører det bare
ved at du deler drevene på den alm PC, og derved henter de ting du vil.