Avatar billede soeteslyngel Nybegynder
19. maj 2004 - 16:02 Der er 26 kommentarer

Andre kan se mig men jeg kan ikke se dem

Jeg har opsat netværk alle andre kan komme in på min computer men jeg kan ikke se deres der er ikke firewall på!!! Hjælp vil lige sige at det har virket ved ikke hvad der er gået galt. Når jeg er i stifinder og trykker på netværkssteder og går ind under Hele netværket og igen ind under microsoft windows-netværk så kommer der et vindue på hvor der står: Der er ikke adgang til netværket.
Netværket findes ikke eller er ikke startet.
Klik hjælp for yderlige oplysninger.

Når jeg så trykker på hjælp så sker der ingen ting.
Plz hjælp mig thx
Avatar billede dragox Nybegynder
19. maj 2004 - 16:34 #1
1. fjern og geninstallere dit netkort...
ellers tjek:

2. Netværkssteder, (egenskaber),  din lan-forbindelse/netkort (egenskaber), vælg TCP/IP og tryk egenskaber igen.
tryk Avanceret og WINS.
Nederst ser du NetBIOS-indstilling

sæt den på Standart.
Var den allerede det, så læs punkt 1. igen :)
Avatar billede soeteslyngel Nybegynder
19. maj 2004 - 18:21 #2
Det hele lyder fint punk 2 var der og jeg har lige gjort punkt 1 og det virker stadig ikke
Avatar billede soeteslyngel Nybegynder
19. maj 2004 - 20:44 #3
Jeg kan se når jeg går ind under denne computer under egenskaber og kikker på computernavn der har jeg ikke netværks-id (dvs den er der men jeg kan ikke klikke på den)og den er aktiv pa de andre computer
Avatar billede 3bmmorten Nybegynder
19. maj 2004 - 20:46 #4
I kan prøve at aktivere jeres gæstekonto. Efter erfaring burde det meget gerne virke.
Avatar billede soeteslyngel Nybegynder
19. maj 2004 - 20:47 #5
det er gjort virker ikke
Avatar billede 3bmmorten Nybegynder
19. maj 2004 - 20:48 #6
Har du prøvet at søge på deres computernavn?
Avatar billede soeteslyngel Nybegynder
19. maj 2004 - 20:53 #7
jepper som sagt når jeg åbner inde i stifinder siger den at der ikke er noget eller at netværket ikke er startet
Avatar billede 3bmmorten Nybegynder
19. maj 2004 - 20:55 #8
Har du prøvet at lave manuel IP?
Avatar billede soeteslyngel Nybegynder
19. maj 2004 - 20:57 #9
nej. men mener stadig problemet ligge i at windows siger at der enten ikke er noget netvært installeret eller også er det ikke startet.
Avatar billede 3bmmorten Nybegynder
19. maj 2004 - 21:00 #10
Hvornår kommer denne meddelelse?
Avatar billede soeteslyngel Nybegynder
19. maj 2004 - 21:02 #11
Når jeg er i stifinder og trykker på netværkssteder og går ind under Hele netværket og igen ind under microsoft windows-netværk
Avatar billede 3bmmorten Nybegynder
19. maj 2004 - 21:04 #12
Hvis du har en computer i nærheden, så prøv at lave den til server i stedet for dig.
Avatar billede soeteslyngel Nybegynder
19. maj 2004 - 21:09 #13
hvordan det det drejer sig jo om at jeg ikke kan se den på alm netværk du ved når jeg lige skal høre noget musik der ligger på en andens puter. ved heller ikke om min er server??
Avatar billede 3bmmorten Nybegynder
19. maj 2004 - 21:10 #14
Er i alle tilsluttet en switch? Hvor mange porte er der?
Avatar billede soeteslyngel Nybegynder
19. maj 2004 - 21:13 #15
det er en 8 ports swich og der er lige nu min og en vens puter tilsluttet
Avatar billede soeteslyngel Nybegynder
19. maj 2004 - 21:13 #16
det sjove er at der er ikke 5 dage siden at det virkede hvor jeg kunne se alle
Avatar billede 3bmmorten Nybegynder
19. maj 2004 - 21:13 #17
Hvilken port er du og din ven tilsluttet til?
Avatar billede soeteslyngel Nybegynder
19. maj 2004 - 21:15 #18
jeg er i port 1 og han er i port 2
Avatar billede 3bmmorten Nybegynder
19. maj 2004 - 21:16 #19
Tilføj mig lige på mossler8@hotmail.com det er hurtigere :)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
19. maj 2004 - 21:22 #20
Kontroller at du microsoft klienten som logon billede. Hvis ikke skal du højreklikke andre computere og vælge egenskaber. Her kan du vælge logon billedet.
Når du får logon billedet skal du logge ind. Du må gerne lade passwordet stå tomt, men du SKAL logge ind. Windows tillader ikke at man "browser" netværket hvis ikke man er logget ind.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
19. maj 2004 - 21:25 #21
>> Tilføj mig lige på mossler8@hotmail.com det er hurtigere :)

Jeg skal ikke blande mig i hvad i gør men ifølge Ekspertens regler skal enhver løsning dokumenteres i spørgsmålet, så hvis i finder en løsning gennem messenger, så skriv den lige her.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
19. maj 2004 - 21:28 #22
Glem, mit råd mht microsoftklienten som logon billede. Det råd passer på en 98, men du har vist 2000 eller xp har jeg nu fundet ud af.
Avatar billede 3bmmorten Nybegynder
19. maj 2004 - 21:36 #23
Okay HVIS vi finder en løsning, så skal jeg nok poste det. Men tænkte bare det var hurtigere. Håber det er i orden?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
19. maj 2004 - 21:48 #24
Selvfølgelig er det iorden. Jeg har selv ringet til en engang, og guidet ham igennem en installation. Held og lykke med det *s*
Avatar billede 3bmmorten Nybegynder
19. maj 2004 - 21:50 #25
Tak skal du have.
Avatar billede dragox Nybegynder
20. maj 2004 - 12:06 #26
hvad hedder netkortet du har sat i ?