Avatar billede kjaersgaard Praktikant
19. maj 2004 - 14:42 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Manglende diskplads

Hej med jer ;o)
Jeg har fire partitioner på XP Pro, mit E drev hvor XP ligger på mener XP er fyldt op. Jeg har flyttet ca. 500 mb ud på andre drev, men på E drevet bliver der bare mindre og mindre plads. Nogen der har en løsning ?
Avatar billede 3bmmorten Nybegynder
19. maj 2004 - 14:46 #1
Oplagte muligheder at prøve:

-Defragmentere
-Afinstallere nogle programmer
-Eller formatere i værste tilfælde
Avatar billede kjaersgaard Praktikant
19. maj 2004 - 14:52 #2
Tak men defragm. og sletning af programmer er prøvet...Hhmmm dog ikke formattering.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
19. maj 2004 - 14:53 #3
Start -> Alle programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Diskoprydning.

Slet også alle midlertidige Internetfiler:
Åbn din browser -> Funktioner -> Intenetinstillinger -> Slet filer (marker "Slet alt ofline indhold)
Avatar billede kbu Nybegynder
19. maj 2004 - 14:53 #4
hvad med flytning af din pagefile til en partition med bedre plads ?
Avatar billede 3bmmorten Nybegynder
19. maj 2004 - 14:55 #5
Det er jo klart at der bliver mindre plads hvis du installerer programmer og downloader musik osv. Hvad mener du med at der bliver mindre og mindre plads?
Avatar billede 3bmmorten Nybegynder
19. maj 2004 - 14:56 #6
Ja det kan også godt være Spyware. Du kan jo også lige scanne med Ad-aware og Spybot, medmindre du allerede har gjort det?
Avatar billede magictouch Nybegynder
19. maj 2004 - 15:15 #7
Det program her sletter ikke noget, men du kan se hvad der fylder på drevene, for det lyder lidt underligt, at der bliver mindre plads! http://www.jam-software.com/treesize/index.shtml
Avatar billede 3bmmorten Nybegynder
19. maj 2004 - 15:17 #8
Ja det gør, men kan det ikke være en form for Spyware, der ligger og breder sig eller noget i den stil?
Avatar billede kjaersgaard Praktikant
19. maj 2004 - 15:20 #9
Tak alle ;o) Ja så blev man så klog.
Glemte at jeg for noget tid siden satte min sidefil størrelse op til 2,5 gang så meget som antal ram, så kører det jo optimalt....hvis man har plads nok altså.
Lige meget hvor meget jeg flytter rundt osv. det giver jo ikke mere plads på selve HD. Når mit E drev blev fyldt mere og mere op, ja så tager XP åbenbart og deler sidefilen rundt så der er tilstrækkeligt med diskplads på mit E drevet. Jeg satte sidefil størrelsen ned til det halve af hvad den var - så nu går den lidt igen. Ska' ha' købt ny HD... men der er lavvande i kassen for tiden...faktisk helt indtørret.
Takker for interessen. Hvis kbu vil have point så lav et svar, det var sidefilen der fik mig på rette spor.
Avatar billede cp1 Nybegynder
19. maj 2004 - 15:22 #10
har du systemgendannelse slået til ? det fylder jo en del...
Avatar billede kjaersgaard Praktikant
19. maj 2004 - 15:23 #11
Har i øvrigt hele spyware pakken fra spywarefri installeret...kan anbefales. Tak for linket til TreeSize Pro. vil jeg da absolut afprøve.
Avatar billede cp1 Nybegynder
19. maj 2004 - 15:31 #12
hvs du har systemgendannelse slået til og gerne vil rytte op i det,har jeg et billed liggenede her http://firewalker.1go.dk/systemrestore.png
Avatar billede victor-1 Nybegynder
19. maj 2004 - 15:36 #13
Hvis ikke linket virker (fejl 404) -
Kopier det ind i adr.-feltet og tryk Enter, i stedet for at trykke på det *S*
Avatar billede kbu Nybegynder
19. maj 2004 - 15:38 #14
glad for at kunne være til hjælp :-)
Avatar billede cp1 Nybegynder
19. maj 2004 - 15:39 #15
victor-1> tak ;) glemte min sævanlige skriblen omkring det..
Avatar billede victor-1 Nybegynder
19. maj 2004 - 15:40 #16
;o)
Avatar billede kjaersgaard Praktikant
19. maj 2004 - 16:03 #17
Takker da cp1 ... godt tip ;o)
Avatar billede cp1 Nybegynder
19. maj 2004 - 16:05 #18
kjaersgaard> ;O)
Avatar billede kbu Nybegynder
19. maj 2004 - 16:08 #19
med hensyn til størrelsen af pagefilen vil jeg foreslå at du sætter den til:
min.størrelse = fysisk ram + pagefile = ca. 700 mb. (eks. 512 mb ram = 200 mb. pagefile)
max.størrelse = ca. 2½ - 3 gange fysisk ram.
max.størrelsen skal du dog ikke sætte større end der er plads til på harddisken, hvis der skulle blive brug for det.
Avatar billede kbu Nybegynder
19. maj 2004 - 16:17 #20
ved at sætte så lavt som muligt (men dog stor nok), starter du med den lille pagefile, som kun udvider hvis der er behov.
Avatar billede dragox Nybegynder
19. maj 2004 - 16:44 #21
fjern backup fra din windows drev. det fylder 1.5 Gb