Avatar billede cruiser79 Nybegynder
19. maj 2004 - 13:51 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Resætning af en Linksys router

hejsa
jeg har været ude hos en jeg skulle hjælpe med noget da jeg skulle ændre nogle ting i hans router kunne han ikke huske Kodeord og brugernavn !!!!??!!
findes der en måde at resætte routeren eller kan har den en svaghed man kan udnytte eller noget

vh Cruiser79
Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2004 - 14:49 #1
Hvad er det for en Linksys router ?
Avatar billede cruiser79 Nybegynder
19. maj 2004 - 15:01 #2
Tror at det er den her

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=18493

er det ikke den man kan købe med fra TDC ?

vh Cruiser79
Avatar billede benne_ Nybegynder
19. maj 2004 - 15:20 #3
De fleste routere af kvalitet kan man tilgå på console-porten som en terminal (har den serielt interface?) - derefter kan man boote den op i en form for setup-mode, ændre config-registeret/startup-registeret, så det ikke loader de forskellige settings fra start, derefter indtræde i priviligeret mode, loade config'en igen, ændre startup-registeret tilbage, og sætte nu bruger/pass i config'en, boote og vupti...

Lidt klodset fortalt, men det er nok måden her-og-nu...
Avatar billede zenze Nybegynder
19. maj 2004 - 15:37 #4
Sluk for routeren, tryk "reset" knappen ind og fortsæt med at trykke på den indtil der er gået 10-30 sekunder efter du har sat den til strømmen igen. Herefter er routeren sat tilbage til fabriksindstillingen og du skriver ingenting under "User" men "Linksys" under "password".
Avatar billede haverslev Novice
19. maj 2004 - 21:22 #5
Rettelse til zenze`s svar.
User / brugernavn: forblive blankt
password / adgangskode : admin
Avatar billede zenze Nybegynder
19. maj 2004 - 21:45 #6
Sorry! - Det er korrekt. Det er selvfølgelig SSID der er "Linksys" som default.
Avatar billede cruiser79 Nybegynder
20. maj 2004 - 11:16 #7
Tak for svarene det vil jeg prøve

vh Cruiser79
Avatar billede zenze Nybegynder
20. maj 2004 - 12:19 #8
Fik du resettet din router? - ellers synes jeg at du skulle have prøvet det før du gav point, men tak da.
Avatar billede cruiser79 Nybegynder
20. maj 2004 - 13:05 #9
nej ikke endnu jeg stoler da på at i ved hvad i snakker om :) jeg har ikke haft mulighed for at komme ud til ham jeg skulle hjælpe endnu

vh Cruiser79
Avatar billede zenze Nybegynder
20. maj 2004 - 15:15 #10
Hvis det er en "wired" router, så kig her:
http://www.linksys.com/international/group.asp?coid=48&grid=34&scid=29
Hvis der er den, som du linker til 19/05-2004 15:01:46, så se her:
http://www.linksys.com/international/product.asp?coid=48&ipid=30
Firmware'n kan findes på linket øverst til højre:
http://www.linksys.com/international/firmware.asp?fwid=171&coid=48
God fornøjelse!
Avatar billede cruiser79 Nybegynder
20. maj 2004 - 15:22 #11
Cool Tak skal du have

vh Cruiser79