Avatar billede parabolshoppen Nybegynder
19. maj 2004 - 00:43 Der er 1 kommentar

Problem med config af 3 com firewall efter cybercity dsl

Hjælp ønskes!!!

Jeg har købt en 3 com Office Secure Router, som skal opsættes efter min dsl router/linje (Zyxel DSL Router).

Men er i tvivl om hvorledes den skal opsættes, da 3com boksen ønsker oplysning om fast ip hos CC, samt gateway, dns hos CC. er klar over dns men hvad er gateway og ip nr. Er der min faste ip hos CC???

Zyxel router er sat i DHCP nu, dette bør vel slås fra og så sætte enten en server (Windows Small Business Server 2003) eller 3com routeren op som dhcp server.

Kan man evt. sætte det således op:

DSL -> 3com Router/Firewall -> Windows Small Business Server 2003 som dhcp/exchange m.m -> 3 Switch -> Alle klienterne???
Avatar billede hmortensen Nybegynder
19. maj 2004 - 08:18 #1
Du skal i din 3com router, sætte wan oplysningerne op til lan siden på zyxel routeren, da den er dit 'wan'.

Din IP kan du se på www.myip.dk