Avatar billede donkz Nybegynder
18. maj 2004 - 20:49 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Få mine ting til at se blødere ud

Hvordan for jeg mine ting til at se blødere ud og for dem til at line f.eks en sofa som jeg har lavet altså i farven og i stoffet, nogen som kan give mig en tut på dansk f.eks
Avatar billede jammerlab Nybegynder
18. maj 2004 - 21:45 #1
Du skal smide noget meshsmooth på... det gør at overfladerne bliver mere... smooth :)
Avatar billede donkz Nybegynder
18. maj 2004 - 22:00 #2
Jamen når jeg gør det, så bliver sofa helt rund f.eks
Avatar billede jammerlab Nybegynder
18. maj 2004 - 22:04 #3
Nu har jeg ikke lige mit 3d max foran mig, men der er jo en masse instillinger for meshsmooth når du smider denne på et object. Disse vil være at se ude i højre side. Du kan jo prøve at smide nogle forskellige værdier på og se hvad der så sker.
Avatar billede nopsen Ekspert
19. maj 2004 - 14:41 #4
Det er nok fordi du bare har lavet en kasse og smækket nogen textures på, for at kunne få et godt resultet med meshsmooth, skal du starte med at give dit bjekt nogen flere segmenter, ellers kan de ikke "afbøje" tingende ret meget. Jo flere segmenter, jo bedre resultat, men pas på med at bruge for mange da det hurtigt bliver tungt at arbejde med.
Avatar billede donkz Nybegynder
19. maj 2004 - 18:11 #5
Svare på jeres, svar i aften
Avatar billede osborne Nybegynder
19. maj 2004 - 19:26 #6
Blot et eksempel på en simpel stol til at øve lidt modellering:
http://www.tiemdesign.com/HOWTO/2004/March/3dsmaxcChair/default.asp

Det bedste tror jeg er at du øver dig generelt i programmet, gennemgår alle de tutorials der følger med Max så vil du automatisk kunne modellere og texture alt det du kunne ønske dig.
Avatar billede donkz Nybegynder
20. maj 2004 - 10:53 #7
Det jeg leder efter, har jeg fået afvide nu er noget der skulle hedde, Brazil
Avatar billede osborne Nybegynder
20. maj 2004 - 13:32 #8
http://www.splutterfish.com/ - Der kan du hente en gratis demoversion af Brazil.

Brazil er en extern render som kan bruges til at lave nogle rigtig flotte "bløde" billeder med, hvis det er det du mener. Der er dog en række andre renderes der kan anvendes og faktisk er den som er med Max 6 (som hedder mentalRay) en af de bedste .. men også meget sværere at bruge en f.eks. Brazil. Vray er en anden en af de gode, og en som får meget ros for tiden. Og så er der finalRender Stage-1 som jeg synes er udmærket...

Mange muligheder, koster også en del penge, .. så hvorfor ikke bruge det som er med i Max i forvejen. Du kan få et rigtigt dejligt blødt lys ved blot at smide en Skylight i din scene .. vælge lightracer og så rendere. Prøv det! (og slå op i hjælpen hvis du er i tvivl, hjælpen i Max er faktisk ret god)
Avatar billede donkz Nybegynder
20. maj 2004 - 21:00 #9
Kan ikke finde noget sted på siden at downloade det
Avatar billede osborne Nybegynder
21. maj 2004 - 02:03 #10
Du kan finde det under menupunktet Downloads og derefter Brazil Rio.

Håber det lykkedes
Avatar billede donkz Nybegynder
21. maj 2004 - 02:25 #11
Ja men der gå den ind på en eller anden side og begynder ikke at downloade
Avatar billede jammerlab Nybegynder
21. maj 2004 - 13:45 #12
Virker fint her...

http://www.splutterfish.com/sf/sf_gen_page.php3?page=rio

vælg
Brazil Rio for 3ds max 5
eller
Brazil Rio for 3ds max 6

og den side du så kommer ind på der skal du helt ned i bunden og klikke på "I Agree"
Avatar billede osborne Nybegynder
21. maj 2004 - 19:16 #13
Download virker også fint her ..
Lykkedes det?
Avatar billede donkz Nybegynder
23. maj 2004 - 16:18 #14
Har hentet det nu hvordan for jeg dte så ind i 3ds max
sætter point op
Avatar billede jammerlab Nybegynder
23. maj 2004 - 18:39 #15
Installation

These plugins just need to be include in your 3ds max / VIZ plug-in path.  See the docs for details.
Avatar billede osborne Nybegynder
23. maj 2004 - 22:58 #16
Det er meget nemt .. og rigtigt som talker skriver.

1. Unzip den hele (med katalogstruktur) i et katalog f.eks. dit c:\3dsmax\Plugins\
2. Tilføj c:\3dsmax\Plugins\brazil (eller hvad det hedder der hvor du har lagt det) til din plugin path i Max. Det gør du i menuen Customize > Configure paths > Plugins, tryk på Add. Du skal nu blot udpeje stien og dobbeltklikke på brazilcore.dlu derude.

3. Genstart Max (du vil nu se sådan en rød Brazil "splash screen" når Max starter der viser at Brazil er installeret).

4. Byg en scene

5. Vælg Render Scene og nede under Assign Renderer trykker du på knappen med de tre prikker og vælger Brazil. Nu er brazil din valgte render. Tryk på Render knappen (husk at sætte opløsning til ikke alt for stor da der er en begrænsing på hvor store billeder du kan rendere med den gratis version af Brazil)

Husk der er en række indstillinger som du kan lave i Brazil til at få det til at være præcist som du vil have det med blødt lys osv. Det er så bare om at læse på det og eksperimentere.

Håber det hjælper
Avatar billede donkz Nybegynder
23. maj 2004 - 23:16 #17
Takker har fået dte til at virke