Avatar billede ahk05 Nybegynder
18. maj 2004 - 13:34 Der er 5 kommentarer

Elendig Performance!

Hej!

Jeg har en bærbar med følgende specifikationer:

Model: Fujitsu Siemens Amilo A7600
CPU: Mobile AMD Athlon XP-A 2500+
Grafik: ATI Radeon IGP320 med 64 MB shared DDR-RAM
Ram: 512 MB DDR-RAM
Harddisk: 60 GB (4200 rpm)

Problemet er at ydelsen trods specifikationerne er elendig (i spil). Personligt tror jeg det er mine RAM der er for langsomme (målt til 587 MB/s ved læsning). Jeg har SD-RAM der er hurtigere!!! Og da grafikkortet har del i de samme ram, betyder det jo også en forværring der. Men eftersom jeg ikke ved hvor hurtige de skal være for at kunne yde det der skal til for at spille nyere spil, kunne jeg godt tænke mig at høre jeres mening. Det kunne jo også være grundet et dårligt grafikkort eller langsom harddisk...

På forhånd tak!
Avatar billede jps6kb Novice
18. maj 2004 - 13:40 #1
Har du prøvet at opdatere driver til grafikkortet ??
Avatar billede ahk05 Nybegynder
18. maj 2004 - 13:44 #2
Driverne skal hentes fra Fujitsu-siemens hjemmeside, hvor der ikke er nyere drivere end dem jeg har. (købte den for 1/2 år siden, og der er ikke kommet nye). Men jeg har lige målt mine flere år gamle SD-RAM på min stationære til 1 GB/s.........
Avatar billede jps6kb Novice
18. maj 2004 - 13:48 #3
Okay... ja, det lyder da lidt akavet... hvilken version er de drivere du har i nu ?
Avatar billede jps6kb Novice
18. maj 2004 - 13:52 #4
Har du evt. prøvet på ATI's HP ? De har jo nok opdateringerne før F-S har...

http://mirror.ati.com/support/driver.html
Avatar billede ahk05 Nybegynder
18. maj 2004 - 14:37 #5
De anbefaler at man til bærbare pc'er henter driverne fra producenten.. Jeg har version 6.13.10.6137