Avatar billede knaasfis Nybegynder
17. maj 2004 - 14:24 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

køler

Jeg går ikke ud fra at en CPU temp. på 62 grader er specielt sundt for en proc AMD 2400+). Derfor vil jeg lige høre om det er min blæser som skal skiftes eller om en gang kølepasta kan dæmpe temp. Min køler er en Molex silent Cooler (jeg kan ikke finde oplysninger om den nogen steder!!) og jeg kan se i biosen at den kører med 4700 RPM, det er vel ok ???
Avatar billede kittyhawkdk Nybegynder
17. maj 2004 - 14:31 #1
active silver kølepasta http://www.studiedata.dk/productitem.asp?id=TMAR006&Fane=COLD,COPA ville kunne sænke temperaturen 5-10 grader, men jeg synes stadig at temperaturen vil være for høj, evetuelt kunne du skifte profilet ud med et af rent kobber, zalman er absolut være at kigge på

//kitty
Avatar billede runberg Nybegynder
17. maj 2004 - 14:33 #2
Umiddelbart ligger temperaturen forholdsvist højt, hvilket kan skyldes en ringe blæser. Jeg er ikke bekendt med den blæser du nævner, så kan ikke se om den er god nok eller ej.
Kølepasta kan sjældent hjælpe .. med mindre du har lagt for meget på, for så isolerer det i stedet for at køle !!
Hvad med generelt airflow i dit kabinet. Hvis der ikke er noget airflow i dette, vil det være den samme varme luft, som påny vil blive blæst ned til CPU'en, og dermed vil kølingen blive mindsket.
Den temperatur du nævner er det ved 100% CPU load eller ved idle!? Hvis det er ved 100% CPU load er det ikke sååå kritisk. AMD processorer kan klare en del varme.
Avatar billede espersen Novice
17. maj 2004 - 14:33 #3
62 er lige i overkanten - foretrækker selv at min Barton 2500+ er omkring 50-55 g

Kender heller ikke umiddelbart Molex; men RPM er da OK

Kølrepasta samt bedre luftgennemstrømning i kabinettet kan ofte hjælpe meget på problemet.  luftgennemstrømning stammer ofte også fra en dårligt afkølet strømforsyning - prøv evt. at tage siden af kabinettet. Og se hvor meget tempen falder.
Avatar billede espersen Novice
27. december 2004 - 23:29 #4
hvordan går det - mere du vil have uddybet ?
Avatar billede knaasfis Nybegynder
19. september 2005 - 09:49 #5
jeg købte en ny køler, så nu er alt i skønneste orden :)
Avatar billede espersen Novice
22. september 2005 - 19:33 #6
skal vi kaste et svar ?