Avatar billede lasse-b Nybegynder
17. maj 2004 - 13:09 Der er 5 kommentarer

Upload af filer uden at zippe. Hvordan?

Hejsa.
Jeg har brug for at uploade en samling filer fra en mappe på en PC til en database uden at de på forhånd er zippet. Kan det la sig gi sig - og er jeg i det hele taget havnet i den rigtige kategori?

Modsatte vej skal de samme filer kunne hentes uden at være pakket.

Sagen er, at nogle nybegyndere skal hente en samling filer og efter at have arbejdet med dem, sende dem tilbage til websitet igen - og altså uden at have kendskab til eller bruge Zip.

Èn nævnte, at det måske kunne løses med en java applet, men jeg ved som sagt ikke noget om det, så jeg er åben overfor fikse løsninger på problemet. Jeg ved godt, at det smarteste er at zippe filerne først - men det er ikke den løsning jeg søger...

Håber nogle kloge hoveder kan hjælpe. Evt. også i det videre arbejde med at få det til at fungere i praksis. Er selvfølgelig klar på at erstatte ekspertpoint med cool cash i et vist omfang...

/Lasse
Avatar billede arne_v Ekspert
17. maj 2004 - 13:14 #1
zippe er vel uinteressant -  man skal kun uploade/downloade en enkelt fil
og færre bytes end uden zip, men teknikken må vel være præcis den samme

Men hvad er arkitekturen ?

browser----ASP
browser----PHP
browser----Java servlet
Java applet----ASP
Java applet----PHP
Java applet----Java servlet
Java applet----Java server application
etc.

?
Avatar billede lasse-b Nybegynder
17. maj 2004 - 14:43 #2
Jeg forstå ikke lige hvad du mener. men filerne skal ikke uploades enkeltvis...
Avatar billede arne_v Ekspert
17. maj 2004 - 19:45 #3
Jeg forsøger ligesom at spore mig ind på hvordan det skal fungere.

Hvad er der på client side og hvad er der på server side.
Avatar billede lasse-b Nybegynder
18. maj 2004 - 12:48 #4
Arkitekturen er ASP
Med mssql eller access database
Avatar billede arne_v Ekspert
18. maj 2004 - 23:07 #5
Med en java applet på client side ?