Avatar billede r123 Nybegynder
17. maj 2004 - 12:00 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Word ligger temp files

Hej jeg har et lille problem , som jeg tror i godt kan hjælpe mig med.. Når jeg opretter 1 nyt word dokument, gemmer den i samme sti 1 backup fil som fylder meget mindre , og som jeg egendtlig ikke kan bruge til noget.. Hvordan gør jeg så word ikke automatisk laver disse små backup filer..

Grunden til jeg vil have dette slået fra , er fordi det ikke er hver gang at word selv husker og slette disse filer (ved ikke hvorfor), så derfor vil jeg gerne have slået denne funktion helt
fra..

Hvis i ved hvad pointen er i disse små filer , må i da godt fortælle mig det også ...

Mange tak
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. maj 2004 - 12:05 #1
du kan mig bekendt ikke slå det fra, disse tilde filer, er en del af de temporere filer word arbejder med, både til at kunne gendanne dokumenter og til den generelle gemning af dokumenter. Jeg sammenligner dem lidt med en transaktions log, hvis det siger dig noget, uden disse skulle word jo skrive til disken hele tiden
Avatar billede jkrons Professor
17. maj 2004 - 12:09 #2
bufferzone har ret (næsten). Filerne har ikke noget med Autogem at gøre, men er de "hjælpefiler" Word danner, for at du fx kan bruge Fortryd/Gendan funktionen og andre tilsvarende funktioner. Og der kan sagrns være mere end en fil for hvert åbent dokument. Jeg har fx pt et dokument åbent, hvor der aktuelt er 9 af disse filer.
Du har ingen mulighed for at "slå dem fra" - og det er også korrekt at Word af og til glemmer at slette dem igen - så det må du gøre manuelt.
Avatar billede r123 Nybegynder
17. maj 2004 - 12:52 #3
tak for hjælpen begge 2, selvom jeg ikke kan rette problem, så er det rart at få bekræftet at der ikke er noget at gøre...

hvordan