Avatar billede avest Nybegynder
17. maj 2004 - 09:55 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Tabel - Minimum rækkehøjde virker ikke i print

Jeg har på min form en tabel med to rækker som jeg ønsker skal være 4,8 cm høje.
Det ser jo fint ud på skærmen, men hvis jeg printer ud så justeres tabellen så rækkehøjden svarer til indholdet.

Jeg har løst det ved at indsætte en billede i en ekstra celle ved siden af, men det er jo lidt noget rod. Hvordan pokker gør man ?
Avatar billede jogii Nybegynder
17. maj 2004 - 10:23 #1
Hvordan gør man i ren HTML? Det er muligt at indsætte de rå HTML atributter i tabellen i Tabel Properties -> sidste faneblad.
Måske hjælper det at lave noget med CSS. Tabellen navngives så på sidste faneblad og kan dermed styres via CSS. Jeg gætter bare...
Avatar billede avest Nybegynder
17. maj 2004 - 10:45 #2
Det er i klienten Notes 5.0
Avatar billede jogii Nybegynder
17. maj 2004 - 13:51 #3
undskyld, det så jeg ikke. Når jeg skal være ærlig så har jeg da selv anvendt skjulte kolonner med dummy indhold for at gøre det samme.
Avatar billede cdelicht Nybegynder
17. maj 2004 - 16:35 #4
Desværre, det er vist en af disse små "udyr" i Notes. Mig bekendt kan man ikke styre tabelhøjden i udskrift, uden enten at indsætte et billede som du har gjort, at fylde blanke linier i en dynamisk tabelhøjde, eller ved at lægge et felt med en bestemt højde i en (skjult) kolonne.
Det er lidt lige som med HTML tabeller....
Avatar billede avest Nybegynder
18. maj 2004 - 08:37 #5
Nå, endnu en "Notes-ting" som vi plejer at benævne dem. Dem er der mange af. Har f.eks. lige oplevet at man kan brugerdefinere farver som man så kan benytter i sin tekst. Man kan bare ikke farve sine felter med disse farver, og andre steder tilbydes kun 8 standard farver. Notes er en underlig ugennemarbejdet størrelse. Utroligt at noget der virker som en betaversion kan blive så populær.