Avatar billede cstinna Nybegynder
16. maj 2004 - 19:48 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Norton internet security blokerer adgang til nettet

Hejsa, jeg er ny her, så bær over med mig hvis jeg siger noget dumt.
jeg har Norton internet security 2002 + NAV 2002. De sidste par dage har jeg haft problemer med at komme på nettet fordi internet security går ind og nægter mig adgang. Der bliver ved med at poppe meddelelser op fra internet security. Resultatet af at ville på internettet blir til at siden ikke kan vises. Jeg har lige fået tjekket min pc for virus idag og den var ren.
Når jeg sætter internet security på disable så kan jeg fint komme på nettet og der er ingen problemer. Har lige læst om at der er huller i symantec´s produkter bla norton 2002. Lige i øjeblikket er min norton internet security slået fra, men antivirus kører stadig. Jeg har fået en midlertidig firewall fra zonelab og et virusprogram fra agv. Er der mon nogen af jer der har oplevet det samme med jeres norton system og har i en løsning på problemet?
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. maj 2004 - 19:57 #1
Vær opmærksom på at der lige er kommet en helt række meget kritiske sårbarheder i nortons sikkerhedsprodukter. Disse hulles skulle være lukket af norton, men hvis du ikke kan gå på nettet kan du jo ikke opdatere.

Et noget usandsyneligt senarie er at du allerede er blevet hacket og en udefra blokkere din internet brug. Dette tror jeg dog ikke på, selvom det er en mulighed.

Prøv at tillad alt gennem din firewall og tving derefter norton til update
Avatar billede cstinna Nybegynder
16. maj 2004 - 20:05 #2
Lige nu er internet security deaktiveret, og så går det fint med at komme på nettet. Jeg har lige tjekket for de nyeste opdateringer og den er fuldt opdateret. Mon jeg skal ringe til symantec kundeservice???
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. maj 2004 - 20:26 #3
Ikke nogen dårlig ide, men prøv først at opdatere og se om det ikke hjælper
Avatar billede cstinna Nybegynder
16. maj 2004 - 20:32 #4
Jeg har prøvet at slå internet security til igen og sætte firewallén på lav, men når jeg så vil opdatere via liveupdate, så sker der ingenting, den spør endda om jeg er sikker på at jeg har forbindelse til nettet. Når jeg så igen deaktiverer internet security så kan jeg nemt se efter opdateringer ( den er fuldt opdateret). Jeg tror vist jeg blir nød til at ringe til kundeservice imorgen. Det er jo et program jeg betaler for og så skulle det jo gerne virke. men sikke noget skrammel med de "huller" i systemet.
Avatar billede dana Nybegynder
16. maj 2004 - 21:39 #5
Prøv at omkonfigure din firewall og vær så opmærksom på, når du starter IE første gang, at du giver tilladelse til, at IE kan gå på nettet.
Avatar billede stormen Nybegynder
16. maj 2004 - 23:06 #6
Godt at høre at andre har samme problemer med Norton Antivirus 2002. Den opfører sig mildt sagt mærkeligt. Jeg har hele Norton sikkerhedspakken hos TDC og har netop afinstalleret den gamle og downloaded en helt ny frisk version men problemet er der stadig. Nøjagtig det samme med at man bliver kastet af lige pludselig og hvis dette ikke er tilfældet, så kører internettet ekstrem langsomt. Lige indtil jeg deaktiverer Norton. Så kører den med den almindelige speed på 1024. Det lyder altså til at det er en generel fejl hos Norton-programmet når flere har problemet. Hvad kan der gøres
Avatar billede cstinna Nybegynder
17. maj 2004 - 19:25 #7
> dana, hvad betyder det at omkonfigurere sin firewall. Nu er jeg ikke lige pc ekspert, så forklar venligst så almindelige mennesker kan forstå det. Altså, SKÆR DET UD I PAP!!!!!!
Desuden, idag ser det ud til at min internet security virker bedre end igår, selvom der stadig er små problemer bla med at få messenger til at køre. Har prøvet at ringe til Symantec kundeservice og det er bare ikke til at komme igennem dertil og desuden så yder de kun telefonisk support på produkter fra 2003-2004, så det er jo bare skide godt når man som jeg har et problem med 2002 versionen.
Avatar billede stormen Nybegynder
17. maj 2004 - 20:28 #8
Jeg har simpelthen taget konsekvensen af de mange problemer med Norton-programmet i den seneste uges tid. Jeg har afinstalleret hele Norton-pakken og tegnet abonnement hos TDC på Norman-sikkerhedspakken. Den er installeret i dag og nu kører det hele perfekt med scanning, overvågning, firewall osv. og et internetkobling der kører med den "rigtige" hastighed. Dejligt. Koster godt nok lidt ekstra, men på den anden side er de småpenge vist givet godt ud. Kort sagt: Farvel til Norton 2002. Goddag til Norman der iøvrigt slet ikke er så ressource-krævende som Norton-programmet.
Avatar billede stormen Nybegynder
17. maj 2004 - 20:38 #9
Og forresten.
Jeg har internetopkobling via fællesantenne hos Dansk kabel TV, men det kan altså godt betale sig at have et Netbasis-abonnement hos TDC ved siden af. Ganske gratis og hvor du kun betaler de få minutter du behøves at være på hvert kvartal for at kontoen ikke lukkes. Til gengæld får du altså mulighed for at gøre brug af de mange gode internettilbud TDC har, blandt andet Sikkerhedspakken hos Norman. (må ikke betragtes som nogen salgstale, men det gør altså at jeg blandt andet med et slag kan skifte virusprogram hvis der er problemer. Smart  - - ikke ???)
Avatar billede cstinna Nybegynder
18. maj 2004 - 19:00 #10
Lige nu kører jeg internet hos tele2, og det fungerer fint. Det er kun min Norton 2002 der er problemer med. Her sidst i April har jeg lige betalt for 1 helt års opdateringer, så det skal jeg jo også ha noget ud af. Næste år tror jeg at jeg vil prøve at skifte til den nyeste udgave, det er nok bare mig der har været for nærig iår, til 2004 er der jo også telefon support osv. Jeg kan ikke skifte mit abbonnement ud ved tele2 lige nu, da jeg lige har bestilt hastighed 515/512 til 340kr om mdr. Så der binder jeg mig jo for yderligere 6mdr. Men det kunne da godt være at det var værd at overveje at skifte til tdc, jeg syns bare de er så dyre!!!
Lige nu fungerer min pc fint med de gratis programmer jeg har downloaded. Firewall ved ZoneLab og antivirus ved AGV. Man skal bare selv sørge for at opdatere, men det er jo et fedt, når det nu er gratis.
Avatar billede chandler26 Nybegynder
19. maj 2004 - 09:07 #11
Har NØJAGTIGT samme problem - jeg har også en kollega med samme problem! Har lige downloadet opdateringer til Norton her til morgen, men det hjalp ikke en pind! Tror at jeg skifter til Norman eller noget andet. Eller måske til nogle af de gratis programmer. Nogle der ved, hvilke af disse, der er bedst? Er det ZoneLab og AGV?
Avatar billede cstinna Nybegynder
22. maj 2004 - 14:20 #12
Jeg har nu også taget konsekvensen af et ikke fungerende norton 2002. Jeg har simpelthen slettet hele skidtet, selvom jeg lige har betalt mit års abonnement. Jeg fik jo kontakt til teknisk support men de kunne desværre ikke hjælpe mig, da de ikke længere ydede support til version 2002. Det eneste de ville råde mig til var at købe den nyeste version, altså 2004. Ja ja, det er sq godt, den koster jo lige 1000kr og så er det jo ikke engang sikkert at det virker. Så jeg har afinstalleret det hele og skiftet til den sikkerhedspskke som tele2 tilbyder i deres abonnement, nemlig Norman. Lige nu venter jeg på min registreringskode fra tele2, så i mellemtiden kører mit system med firewall fra zoneLab og antivirus fra AGV. Det fungerer fint for mig, det eneste man skal huske, når det er gratis programmer, er at man selv skal holde det opdateret. Jeg gør det at jeg opdaterer hver dag når jeg tænder for min pc. Så jeg vil da sige at ZoneLab og AGV kan anbefales.
Avatar billede torbend Nybegynder
23. maj 2004 - 21:55 #13
Hej alle

Jeg har fra sidste liveupdate haft samme problem og har fundet ud af følgende:

Symproxysvc.exe (som er en valid Symantec fil) belaster min CPU med 100% mens den loader.
cstinna: Tryk Ctrl-Alt-Del) og gå ind under fanen "Processer" for at se om det er der problemet ligger. (hvis du kører XP)

Det betyder at det er min pc (og ikke internet security)der begrænser adgangen (selvom det er internet security der er problemet :-)))
Grunden er at der tager en evighed for computeren at komme så langt i processen hvor den skal spørge efter næste sending data og inden da kommer der ofte "siden kan ikke vises" billedet.
Måske er det det samme problem du "cstinna" og andre har.

Nu er det jo så flot at Symantec ikke længere supporterer NIS 2002 men skriver at vi skal opgradere til den nyeste version så det er ikke bare TDC og andre der har sluppet tøjlerne.
Det svarer lidt til at et værksted ikke supporterer en bil der er et par år gammel og som de selv laver "service" på og bare siger at vi skal købe den nyeste for at få hjælp til de problemer de selv laver :o(

MEN på FAQ's siderne har de en solution:
Man skal køre live update. Så skulle man få de nyeste filer.
Jeg kører den ofte og fik den nyeste for 10 min. siden og minsandten.....det hjalp heller ikke.
Siden er også "last modified 06-06-2002"

Jeg håber at forklaringen til mit problem gør at mange ikke sidder og roder med opsætninger i timevis for her er det Symantec der har lavet et problem i den sidste update og vi skal vist bare vente på en update igen igen.

Som stabil Norton/Symantec bruger siden 80'erne er jeg for første gang ved at søge nye udbydere.
Avatar billede svenne182 Nybegynder
12. november 2004 - 15:16 #14
Mit NIS 2004 er begyndt på FULDSTÆNDIG det samme, så følger lige med her :D
Avatar billede stormen Nybegynder
12. november 2004 - 15:33 #15
Tjaah ret uheldigt Svenne182. Lad vær med at bruge al for megen tid på det. Spild af tid. Hvis du først afinstallerer og derefter geninstallerer det hele og det ikke hjælper, ja så tag og find en anden udbydder med et andet program. Der er mange andre gode på højde med Norton Antivirus. Så fortvivl ikke. Men træls at problemet er der
Avatar billede sippa Nybegynder
12. november 2004 - 15:37 #16
Lyder godt nok mærkeligt, kører selv med nis 2004 og ingen problemer.
Avatar billede torbend Nybegynder
26. marts 2009 - 16:56 #17
Der er andre der skriver under mit brugernavn.
Jeg har anmeldt det som jeg har anmeldt mit login problem 30 gange.....
Admin og slæng er fandme ikke til at rokke.

Ville dog ønske at jeg kunne have skrevet så meget om Norton antivirus..... :-) Det er bare ikke mig!!!

Er der nogen der kan tænde ild under de adminers stole så de får deres røv lettet???

Jeg er ved at være desparat over deres ugidelighed!

Mvh TorbenD (Torben Dieckmann)
Avatar billede torbend Nybegynder
26. marts 2009 - 18:40 #18
Gertsen -  Jeg venter!