Avatar billede Slettet bruger
16. maj 2004 - 19:26 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Norton Security beder mig lukke port 80

Jeg har kontrolleret min NORTON Security og den skriver at min port 80 er åben og bør lukkes, hvis jeg ikke kører server, og det gør jeg ikke.

Hvordan lukkes den ?
Avatar billede fangel Nybegynder
16. maj 2004 - 19:33 #1
hvis port 80 er åben, har du nok en webserver installeret (Apache, PWN, IIS etc)... hvis du ikke har dette, så fang en fra Team Spywarefri (www.spywarefri.dk, eller her på E, de har alle brugere herinde), for så er det noget snask...

Morten
Avatar billede Slettet bruger
16. maj 2004 - 22:47 #2
Ja jeg har Apache,PHP og Mysql,men kun som lokalhost, og så kan man måske ikke lukke den for indgående ?
Avatar billede fangel Nybegynder
16. maj 2004 - 23:16 #3
tjaa, Firewall bør bare blokke for indgående traffik på din globale IP... Hvis du sidder bag en router blokker routeren i forvejen (med mindre du har sat den op til ikke at køre det) - og så er det lige meget

Bruger ikke selv Norton så kan ikke sige hvordan du sætter det op (bruger Linux _og_ er bag router, hæhæ)

Morten
Avatar billede aovergaard Nybegynder
17. maj 2004 - 01:31 #4
For at lukke port 80 i Norton gør du følgende.

Dobbeltklik på Norton Internet Security i tray.
Gå i options
Fanebladet generalt
Klik på knappen Advanced options
Fanebladet Other
Klik på Add og skriv 80

Du skal genstarte før det virker.
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2004 - 15:05 #5
Nu er det en dansk version jeg har, men der står følgende porte 80-81-82-83-1080-8080-8088-11523 disse skulle være standard HTTP-porte idet jeg ikke har tilføjet noget,så det må være i orden ?

Derudover kan jeg blokere for IGMP-protokol, i HJÆLP står der følgende:

>Bloker IGMP-protokol: Blokerer brugen af IGMP (Internet Group Management Protocol), der er en standard for IP-multicast på Internet. Angribere udnytter undertiden denne protokol til at få ofrets maskine til at gå ned, så snart de har fået fat i IP-adressen.<

men jeg har ikke nogen fast IP, så det kan jeg vel ikke gøre noget ved ?
Avatar billede Slettet bruger
21. juli 2004 - 22:02 #6
Det er vist tid til at lukke, port 80 er lukket så Norton må tage fejl ?