Avatar billede -els-echelon Nybegynder
15. maj 2004 - 20:16 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

hvordan kan jeg se DVD på fjernsynet?

Hvordan kan jeg sætte min bærbare op, så jeg kan se dvd'er på fjernsynet i stedet for på computeren?
jeg har ledningerne og computeren er ret ny, men den har ingen grafikkort (fik at vide at det kunne gøres ret nemt med NVidia :( )
Avatar billede Slettet bruger
15. maj 2004 - 20:18 #1
Du skal bruge et sVHS kabel... det har et svhs stik i den ene ende, og et scart stik i den anden... så sætter du scart stikket til "out", smider svhs stikket i dit svhs-kompatible graffikkort i din pc...

Visse nVidia applikationer kræver indstillinger i din skærmopsætning i windows før du får et signal til fjernsynet.. for andre skal pc'en rebootes uden skærmstikket i.

--
pacroon
Avatar billede -els-echelon Nybegynder
15. maj 2004 - 20:20 #2
ja men som jeg sagde... det er en bærbar uden grafikkort - hvordan piller man lige skærmen fra en bærbar?
Avatar billede -els-echelon Nybegynder
15. maj 2004 - 20:20 #3
(og jeg har sVHS'kablet)
Avatar billede Slettet bruger
16. maj 2004 - 15:17 #4
Det kan næppe være UDEN graffikort, hvad skal så tegne skærmbilledet? ;)
Avatar billede -els-echelon Nybegynder
16. maj 2004 - 17:40 #5
nåe ja men så onboard ;)
Avatar billede norbert Nybegynder
18. maj 2004 - 16:04 #6
Hvis du ikke har de udgange i PC'en, der skal til, kan du ikkke umiddelbart sætte den til TV. Du skal bruge et grafikkort med tv-out, før det kan lade sig gøre.
Norbert.
Avatar billede -els-echelon Nybegynder
19. maj 2004 - 10:22 #7
det er jo det der er problemet - jeg ved ikke om jeg har de udgange... ved bare at jeg kan sætte sVHS-stikket i comp'en og fjernsynet, sætte det på "output" - og så sker der ikke mere...
Avatar billede norbert Nybegynder
19. maj 2004 - 10:35 #8
Umiddelbart ville jeg sige, at når du har udgangen, burde du også have muligheden for at se det på tv. Jeg mener at udgangen normalt sidder i forbindelse med grafikkort. Så er det vel kun et spørgsmål om indstillingerne på computeren, men der må jeg så melde pas. Det ved jeg ikke så meget om :-(
Norbert
Avatar billede -els-echelon Nybegynder
19. maj 2004 - 10:36 #9
og så er jeg ligevidt ;D
Avatar billede -els-echelon Nybegynder
25. maj 2004 - 12:55 #10
nå ingen der kunne hjælpe med det?
øv :(
Avatar billede ghidora Nybegynder
04. juni 2004 - 17:57 #11
Hvilken bærbar er det... så man kunne undersøge om der er TV-OUT på den... men står der ikke ud for stik indgangene/udgangene hvad det er for nogle? uden TV-OUT bliver det svært...
Avatar billede -els-echelon Nybegynder
04. juni 2004 - 18:08 #12
der er TV-OUT på - jeg kan bare ikke finde ud at at bruge det
Avatar billede ghidora Nybegynder
04. juni 2004 - 20:26 #13
Har du nyeste nvidia drivere? går ud fra det er et nvidia gfx chipset... du sætter bare stikket til bærbaren og tv'et... går ind i egenskaber for skærm. og vælger avanceret, og kortets type... så skulle den gerne selv ha detected at der er sat andre skærme til og der vil være en menu der hedder Nview...
Avatar billede -els-echelon Nybegynder
05. juni 2004 - 09:26 #14
det prøver jeg
Avatar billede -els-echelon Nybegynder
05. juni 2004 - 09:26 #15
og ja dem har jeg :)