Avatar billede north Nybegynder
14. maj 2004 - 19:29 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hyperlink virker ikke i låst formular

Hej alle

Hermed et lille nødråb, problemet er at jeg på mit arbejde har lavet en masse formularer m/rullelister og afkrydsningsfelter, og jeg ville nu gerne indsætte nogle hyperlinks til internettet, hvilket jeg har gjort, men når jeg så låser med hængelåsen i formularer, virker hyperlinket ikke mere, hvorledes løser jeg dette problem hvis det er muligt.

North
Avatar billede jkrons Professor
14. maj 2004 - 19:38 #1
To muligheder. Lås formularen op, når hyperlink skal anvendes (kan evt gøres med kode). Eller del dit dokument op i sektioner, og anbring så alle hyperlinks i en sektion, som du undlader at låse.
Avatar billede north Nybegynder
14. maj 2004 - 20:22 #2
Hyperlinket skal helst virke medens formularen er låst, og formularen er på een side.
North
Avatar billede rvm Nybegynder
14. maj 2004 - 22:05 #3
Det kan faktisk godt lade sig gøre, selvom dokumentet er låst, men det kræve bare lidt behændighed :-)

Indsæt et felt, der ser således ud:

{MACROBUTTON  FollowHlink http://www.teknologisk.dk}

og indsæt fælgende makro i skabelonen:

Sub FollowHlink()
  If Selection.Hyperlinks.Count >= 1 Then
    Selection.Hyperlinks(1).Follow
  End If
  Selection.Hyperlinks(1).Follow
End Sub

Lås nu dokumentet - så skulle det virke :-)
Avatar billede north Nybegynder
15. maj 2004 - 07:46 #4
Hej rvm

Har prøvet dit forslag, men kan ikke få det til af køre.
Avatar billede north Nybegynder
15. maj 2004 - 09:36 #5
Jo jo nu virker den, jeg glemte jo bare at dbb. klikke.
Mange tak for løsningen rvm