Avatar billede pistolpalle Nybegynder
10. maj 2004 - 23:05 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Stativ til IXUS 500

Hej

Jeg skal bruge et stativ som skal bruges til mit kamera, IXUS 500. Det skal være let, lille men samtidig skal det også kunne slås ud så det bliver nogenlunde stort.

Det må gerne være et der også kan bruges til et video kamera.

Det skal ikke koste specielt meget og behøver ikke være det bedste af det bedste.
Avatar billede stefmeister Nybegynder
10. maj 2004 - 23:12 #1
de er vist ikke så dyre... har du prøvet merlin, expert, fona eller fredgaard?
Avatar billede Beach Mester
11. maj 2004 - 01:55 #2
Tja... Som stefmeister siger så¨vil et rigtig godt udgangspunkt være at besøge en fotobutik.
Først må vi lige slå fast, et stativ bruger et std.gevind hvilket gør at du kan bruge det til alle typer af kamera / video

Dernæst må du også vide at:
1/ Du ikke både kan få et stativ der kan blive meget stort, hvis det ikke må fylde lidt når det er slået sammen.
2/ Du ikke kan få et stativ der ikke vejer noget, hvis det også skal blive meget stort og samtidig stabilt.
... Alt dette samtidig med at det ikke må koste noget!

Sagt på godt og forståligt dansk, så kan man ikke blæse og have mel i munden samtidig:-)

Det ville være noget nemmere hvis du skrev at du ville have et stativ der som min. havde følgende data:
Skal kunne slås ud til min. X cm. højde
Skal max. veje X gram
Skal min. kunne bære x gram udstyr
Må max. koste X antal kroner

Ud fra de data du har opgivet her, så kan jeg give dig 3 eks. på et stativ der opfylder dine krav:
http://www.freestyle.dk/eksperten/spm_498151/eks.asp

BTW så vil jeg klart anbefale dig at tage dit udstyr med ned i en fotobutik og afprøve de stativer han har. Så kan du meget nemmere vurdere om vægt/pris/størrelse/stabilitet/højde mm. er noget du kan bruge til noget fornuftigt. Spænd dine kameraer på, zoom ind til max. du vil bruge og kig igennem søgeren. Er billedet roligt nok? Hvis du syntes det gynger lidt for meget så må du op i en højere kvalitet....

God jagt:-)

//Beach
Avatar billede Beach Mester
11. maj 2004 - 01:57 #3
UPS... Mener jo ->Hele 4 Eks.<- *LOL*

//Beach