Avatar billede michael-k Nybegynder
09. maj 2004 - 11:39 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Vandret side i lodret dokument

Skal lige hører hvordan man vender en side i et dokuemnt i Word.

Hvis jeg så skriver vidre i mit dokument så jeg har den vandrette side midt i dokumentet, hvad vil der så ske hvis jeg finder ud af at jeg vil skrive lidt mere og det hele rykker sig.

Altså har jeg skrevet 10 sider  og på side 5 er den vandrette side.

Finder jeg så ud af at på side 3 skal der lige skrives 10 linjer mere. Så vil dokumentet rykke sig. Hvad vil der så ske ?  Vil en af mine lodrette sider pludeselig stå på en vandret side...
Avatar billede hcma Novice
09. maj 2004 - 11:48 #1
det må vel være et spørgsmål om at indsætte sektionsskift.
Avatar billede michael-k Nybegynder
09. maj 2004 - 11:51 #2
måske ved det ikke derfor jeg spørger her ;)
Avatar billede hcma Novice
09. maj 2004 - 12:18 #3
prøv at indsætte sektionskift, der hvor det skal skille mellem lodret og vandret.
og se så hvad der sker
Avatar billede roenving Novice
09. maj 2004 - 12:23 #4
Indsæt --> Sideskift m.m. --> Sektionsskift: Ny side skal have et prik ...

Hvis du så indsætter to med det samme (før du vender siden i sideopsætning !-) skulle resten af dokumentet opføre sig som det forudgående !o]
Avatar billede michael-k Nybegynder
09. maj 2004 - 12:57 #5
Det er ikke muligt at gøre det automatisk.

Altså så man er fri for at sætte to ekstra sider ind.

Altså definere at det der er på den vandrette side skal altid være på en vandret. og det der er på en lodret skal altid være på en loadret.

Hvis hvis der kommer mere indhold, så flytter hele papiret sig og opretter automatisk en lodret side til det ekstra tekst der kommer..
Avatar billede roenving Novice
09. maj 2004 - 13:08 #6
Nej, det har du helt ret i, det er umuligt ...

Du kan kun gøre det med sektioner, og det medfører at du selv skal fordele din tekst i de relevante sektioner ...

Til gengæld vil word være rasende ligeglad hvor meget du fylder i de forskellige sektioner, så den vil beskytte formatteringen ligegyldig hvad du gør, så det indhold du sætter ind på den vandrette side vil holde sig til at være vandret uanset hvor meget du fylder ind i den foregående eller den vandrette sektion !o]

(Og det hører med, at det faktisk er muligt at sætte noget VBA-kode ind, som gør det, men så er vi i det meget langhårede !-)
Avatar billede michael-k Nybegynder
09. maj 2004 - 13:15 #7
okay så holder jeg mig til at sætte ekstra sider ind :)

Jeg takker smid et svar.
Avatar billede roenving Novice
09. maj 2004 - 13:19 #8
Oki, catbody var der jo med et korrekt svar, og det uddybede jeg, så det ligner jo en deler '-)
Avatar billede hcma Novice
09. maj 2004 - 13:51 #9
ok - her er så et svar
Avatar billede michael-k Nybegynder
09. maj 2004 - 15:27 #10
yep tak
Avatar billede roenving Novice
09. maj 2004 - 16:56 #11
-- og tak for point ;~}
Avatar billede hcma Novice
09. maj 2004 - 18:11 #12
og tak her