Avatar billede novalis Nybegynder
08. maj 2004 - 14:22 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hjælpfunktionen væk

Hej Eksperter

Jeg har på min stationære computer med Windows XP Pro(DK) et problem, jeg simpelthen ikke forstår at løse selv.

Jeg kan ikke længere bruge den indbyggede hjælpefunktion i Windows. Hvad enten jeg trykker på F1 eller går ind i startmenuen og vælger "hjælp og support" sker der ingenting. Min umiddelbare tanke var at jeg evt. kunne have afinstalleret det, men det var det ikke. Nu viser det sig at jeg heller ikke kan gå ind i hjælp i min Office XP. I office kan jeg søge efter svar, men når jeg trykker og vil vælge et svar, sker der ikke mere.

Jeg kører med TrendMicro PC-cillin og checker dagligt for spyware.

Er der nogen der har oplevet noget lign. eller kender løsningen på mit problem?

På forhånd tak.

/Søren
Avatar billede resten Nybegynder
08. maj 2004 - 14:26 #1
Gå til C:\Windows\inf\pchealth.inf.

Højreklik og vælg install så bliver kun hjælp og support reindstalered.

Og husk at have din cdrom klar :)

/resten
Avatar billede novalis Nybegynder
08. maj 2004 - 14:52 #2
Kan ikke få det til at virke. Den beder mig om at angive placeringen af en fil winxp cd-rom'en, hvorefter den installer lidt og derefter beder mig om at angive placeringen af en SP1 filen, som jeg ikke ved hvor ligger og klikker dernæst annuller. Jeg har den ikke liggende på cd-rom, men har installeret den over nettet fra windows update.

Hvilken fil skal jeg så angive?
Avatar billede bulbous Nybegynder
10. maj 2004 - 13:28 #3
Jeg har samme problem, men da min comp kom med xp præ-installeret, kan jeg jo ikke have min cdrom klar...hvad kan jeg så gøre?
Avatar billede resten Nybegynder
10. maj 2004 - 16:05 #4
I kan prøve at lave en repration af jeres xp indstalation.
Avatar billede bulbous Nybegynder
18. maj 2004 - 12:35 #5
Gør som 'resten' siger ovenfor.

Når du bliver spurgt om placeringen af sp1 filen, skal du henvise til: c:\windows\lastgood\Pchealth\Binaries\

Jeg fik det at fungere i går...
Avatar billede novalis Nybegynder
04. august 2004 - 21:46 #6
Jeg har gjort alt det I har rådet mig til, men jeg kan stadig ikke få det til at funke... derfor har jeg ikke givet nogen point endnu.

Prøver stadigvæk. Jeg har fået den til at køre installationen, og viser den alle filerne der spørger om, men det er som om den ikke afslutter. Den ene gang jeg forsøgte afsluttede den med at sige at jeg skulle genstarte for at installationen trådte i kraft, men da det hele startede op igen, virkede det stadig ikke.

Nu har jeg efterfølgende prøvet et par gange, og den kommer ikke med nogen fejlmeddelse, eller afsluttende kommentarer. Den stopper bare med at vise noget, og jeg får et tomt skrivebord igen! Underligt...

Anyone...?

Jeg gider simpelthen ikke at geninstallere noget, eller at skulle reparere. Så vigtigt er det heller ikke, for resten af systemet fungerer upåklageligt. Jeg forstår bare ikke hvor fanden det er gået galt. Jeg har ikke andet end opdateret med Microsofts egne patches.
Avatar billede novalis Nybegynder
30. august 2004 - 13:13 #7
Well - har ikke kunnet få nogle af forslagene til at virke, så jeg lukker hermed tråden og må i de kommende dage nødtvunget lave en reinstall.

Tak for jeres bidrag.