Avatar billede pejsen Nybegynder
07. maj 2004 - 13:08 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Ferie, Fravær og Sygdom

Hej Kvikke hjerner

Jeg arbejder i et firma, hvor vi hele tiden regulere på vores mandskabskapacitet fra dag til dag.
Ved nedgang i arbejdsmængden fyrer vi vores ansatte eller sender dem på ferie/feriefridag.
Ved forøgelse ansætter vi de samme medarbejder igen eller nye.
Vi arbejder i 3 holdskift med en nogenlunde fast styrke på 2 x 12 medarbejdere på henholdsvis aften og nat og ca. 40 medarbejdere på dagholdet.

Jeg kunne foretille mig en database som skal være tilgængelig for 4 supervisors.
De skal vedligeholde databasen hver dag med :
Medarbejdernr.
Navn
Fraværsårsag  (Jeg mener vi ca. 10 årsager)
Planlagt fravær (Ferie/fridage,barsel mm.
Hvilket skift de arbejder på pt. Evt.med en specifik farvekode
en kode/farve for om de er afskediget.

Hver torsdag sidder jeg og skal lave den efterfølgende uges bemanding ud fra den produktionsplan jeg har pt.
Her mangler jeg oversigt over vores ferie,fravær og sygdom og ligeledes, hvem som er på aften og nat.
Oversigten skulle gerne kunne grupperes i forskellige katagorier.
Den skal kun være gældende vores timelønnet medarbejdere, som til gengæld er inddelt i 3 grupper:
1:Operatør 2: Forsyner 3:Opstiller.

Dvs. at på en given fra og til dato eks.: 1 dag , 3 dage eller 1 uge, kunne vi hele tiden følge med i vores mandskabkapacitet.

Eks: Fra Mandag d. 10 maj til fredag d. 14 maj ser mandskabskapaciteten således ud.
            Dato    Dato    Dato    Dato    Dato
Medrbejdernr.    Navn    Skift    Mandag    Tirsdag    Onsdag    Torsdag    Fredag
111    Peter    Aften    Aften    Aften    Aften    Aften
666    Hans    Aften    Aften    Aften    Aften    Afskediget    Afskediget
333    Elllen    Dag    Ferifri    Feriefri    Dag    Dag    Dag
444    Pia    Dag    Ferie    Ferie    Ferie    Ferie    Ferie
555    Kurt    Dag    Dag    Dag    Dag    Dag    Dag
222    ole    Nat    Nat    Nat    Nat    Nat    Nat
777    Mette    Nat    Nat    Nat    Nat    Nat    Nat
999    Lea    Afskediget    Afskediget    Afskediget    Afskediget    Afskediget    Afskediget
888    Ib    Ude    Afskediget    Afskediget    Afskediget    Afskediget    Afskediget

        Aften    2    2    2    1    0
        Nat    2    2    2    2    2
        Dag    1    1    2    2    2
    Tilstede alt        5    5    6    5    4

        Ferie    1    1    1    1    1
        Feriefridag    1    1    0    0    0

        Ansat    7    7    7    6    5
        Afskediget    2    2    2    3    3

    Noget i den retning. Hvis i har andre forslag er i velkommen.
Jeg synes nok lige at 200 point er lidt nok for denne opgave, da det for mig ser ud som en kompliceret opgave. Men det er jo ikke sikkert, at den er kompliceret for jer "Kvikke hjerner". :-)
Kom med et udspil så må vi jo se hvad det kan føre til.

Mvh Pejsen
Djpejsen@worldonline.dk
Avatar billede pejsen Nybegynder
07. maj 2004 - 13:12 #1
Oversigten ser noget forvirrende ud, i ovenstående eksempel
Jeg har lavet ovenstående eksempel i et regneark , hvis i er interessert i dette.
Send en mail.

Pejsen
Djpejsen@worldonline.dk
Avatar billede celcius Nybegynder
07. maj 2004 - 13:25 #2
Hvad er det du ønsker? Blot et forslag til hvordan databasen bedst strikkes sammen? Det lyder for mig som om du søger en færdig applikation med kode og det hele...
Avatar billede pejsen Nybegynder
07. maj 2004 - 13:27 #3
Hej Celcius
ja, jeg søger en færdig applikation med kode og det hele...

Pejsen
Avatar billede celcius Nybegynder
07. maj 2004 - 13:44 #4
hehe... det er såmænd ikke så svært at lave, men selvom det er relativt simpelt, vil det tage de fleste en del timer at få det til at køre problemfrit. Jeg har ikke den store erfaring på eksperten.dk, men jeg tvivler på at du finder nogen der vil lave en applikation fra bunden - der kan jo hurtigt gå en højhellig weekend på den konto og det er jo gerne den slags folk får betaling for at lave. Faktisk er det et småkedeligt hverv da venner/familie tilsyneladende altid liiige skal have noget smart lavet - så de fleste har altid noget at rive i.

Hvis du har noget erfaring med programmering vil din bedste chance nok være at begynde at lave det selv og så spørge når du har problemer.

Derudover kan du muligvis finde noget freeware der kan løfte dit behov - på f.eks. hotscripts.com eller lignende danske varianter. Ved en hurtig søgning fandt jeg frem til noget freeware du måske kan bruge. Jeg ved ikke hvad eksperten.dk's politik er mht. links o.a. så jeg vil undlade at smide det her - men jeg kan da sende det til dig pr. email.
Avatar billede pejsen Nybegynder
07. maj 2004 - 13:56 #5
Hej Celcius

Ja, det var jo det jeg tænkte. Derfor skrev jeg jo også til sidst, måske ikke tydelig nok, at jeg er villig til at give mere end bare nogle sølle point, men udspillet skal jo komme fra jer.
Desværre har jeg ikke selv noget erfaring inden for progammering, andet end Excel, som man jo ikke kan sige er programmering.

Send mig bare de links, så må jeg prøve at se hvad jeg kan finde ud af.

Pejsen
Avatar billede mugs Novice
07. maj 2004 - 14:12 #6
"Jeg ved ikke hvad eksperten.dk's politik er mht. links o.a. så jeg vil undlade at smide det her.."

Så længe du ikke linker til noget ulovligt, er der ikke noget galt i det.
Avatar billede terry Ekspert
07. maj 2004 - 14:26 #7
questions concerning freelance work should be placed in the "Opgave" category!
Avatar billede celcius Nybegynder
07. maj 2004 - 14:41 #8
Avatar billede terry Ekspert
07. maj 2004 - 14:43 #9