Avatar billede 4b4 Nybegynder
06. maj 2004 - 12:10 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Spejl glas reflection overflade

Jeg har efterhånden prøvet at gå igennem en del forskellig tutorials for at få en spejl/chrom metal agtig overflade på mine objekter.

En af de vigtigste milesten er ifølge tutoriallerne at mit chrom object har noget af spejle sig i.

jeg har prøvet at følge en tutorial men kan med mine beskedne evner ikke få noget som helst til at virke.. se: www.4b4.dk/chrom.max

Mit object spejler sig ikke, og har ej heller den rigtige overflade.

Syntes jeg har sat reflection til.. men ak nej! :)
Avatar billede le_bon Nybegynder
06. maj 2004 - 12:52 #1
Jeg kan se på det i løbet af weekenden, jeg har desværre ikke 3dsMax her...tålmod!

c",)
Avatar billede 4b4 Nybegynder
06. maj 2004 - 14:57 #2
Kan sagtens vente.. :)
Avatar billede 4b4 Nybegynder
06. maj 2004 - 15:57 #3
Jeg er ved at modellere (er færdig) et bang & olufsen fjernsyn.. hvor jeg skal have fundet ud af det her chrom værk.. og så bruge det til både metal og en sort glas plade.. men.. bare hvordan man får reflection/chrom agtig overflade.. så kan jeg finde ud af det derfra.. step by step :)
Avatar billede le_bon Nybegynder
06. maj 2004 - 16:03 #4
3dsMax er jo så omfattende at man aldrig kan huske de der step-by-step gennemgange uden at sidde med programmet åbent. Jeg skal nok prøve at huske dig i løbet af weekenden, hvis du ellers har tid til at vente....  ;o)
Avatar billede 4b4 Nybegynder
06. maj 2004 - 16:19 #5
Det har jeg da.. har opgivet at sidde og rodde med det selv.. har jeg endelig fået bakset selve modellen sammen.. figur nr. 2 i max jeg laver :)
Avatar billede le_bon Nybegynder
07. maj 2004 - 13:26 #6
Så er jeg tilbage...
Jeg har lagt filen op her:
http://www.foobar.nu/div/chrom.max
Og et preview her:
http://www.foobar.nu/div/chrom.jpg

Jeg gik ind i material editoren og lavede en helt ny textur. Så File > Change material/Map type > Valgte "Raytrace". Så skal man bare ændre farven i "reflect" som er sort, til en lysere farve, og det var det.

Håber du ku' bruge det, ellers spørg løs, så vil jeg forsøge at svare....

Mvh. le_bon
Avatar billede 4b4 Nybegynder
08. maj 2004 - 08:49 #7
Ligner ikke ligefrem chrom/glas ? :)
Avatar billede le_bon Nybegynder
08. maj 2004 - 11:50 #8
Hmmm....hvad syntes du så det ligner?

"...for at få en SPEJL/chrom metal agtig overflade på mine objekter." Jeg kan ikke se hvad der er i vejen...?

c",)
Avatar billede 4b4 Nybegynder
08. maj 2004 - 14:18 #9
jeg prøver at lege lidt med det og vender tilbage :)