Avatar billede jfl Nybegynder
05. maj 2004 - 09:09 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Skal gemme bios info om hardware hver gang maskinen startes

Hver gang jeg starter maskinen op, bliver jeg bedt om at trykke F1 for at gemme information om nyt hardware. Dette skal gøres 2 gange, og så kører den videre til boot at OS.

Nogen idé til hvordan man kan slippe for det?
Avatar billede peet-49 Novice
05. maj 2004 - 09:13 #1
Dit batteri er fladt, skift det ud med et nyt.
Avatar billede jfl Nybegynder
10. maj 2004 - 09:44 #2
Det hjalp desværre ikke, og maskinen har ingen problemer med at huske klokken.
Avatar billede peet-49 Novice
10. maj 2004 - 09:47 #3
Så har du hard-/softwarekonfligter eller et biosproblem, den kan have en fejl. Det er ikke fordi du kører med forkert frekvens på cpu/ram? Har du husket, at loade setup optimal i bios.
Avatar billede jfl Nybegynder
10. maj 2004 - 11:58 #4
Jeg har opgraderet bios til den nyeste.
Bios er default.
Hvordan kan det være software konflikt, den kommer jo ikke længere end til bios.
Problemet opstod efter jeg satte en større disk i, samt en brænder.
Avatar billede peet-49 Novice
18. september 2004 - 09:04 #5
Har du tjekket om jumper er sat rigtigt på HD og brænder?