Avatar billede marsk Nybegynder
05. maj 2004 - 09:01 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

windows skal glemme mappede-drev

hejsa alle sammen

jeg har et lille problem med nogle mappede drev -
jeg får mappet nogle drev når jeg til går arbejdes domæne hjemme fra(via vpn tunnel)

windows husker så de drev og vil reconnecte til dem
hvilket den ikke kan fordi jeg kan først åbne forbindelsen når jeg er inde i windows

er der så en måde man kan får windows til at glemme de drev?
eller køre et bat script når man lukker maskinen?

håber i kan hjælpe mig
eller der er en anden løsning til dette

og en ting til - det er 12 mappede drev jeg skal sige cancel til
Avatar billede mp02 Nybegynder
05. maj 2004 - 09:10 #1
Højre klikke på mapperne.. Så er det noget der hedder gør tilgængelig ofline..
Avatar billede mp02 Nybegynder
05. maj 2004 - 09:11 #2
ups.. glem mit svar!!
Avatar billede bartfreak Nybegynder
05. maj 2004 - 09:45 #3
i mappeindstillinger, kan du krydse "
Avatar billede bartfreak Nybegynder
05. maj 2004 - 09:46 #4
hov..>> Søg automatisk efter netværksmapper og drev"..O)

Altså åben en mappe/funktioner/mappeindstillinger/vis/søg .....
Avatar billede marsk Nybegynder
05. maj 2004 - 15:14 #5
bartfreak - søg???

det forstår jeg ikke helt - men problemet er at windows husker at jeg har været i forbindelse med et share og vil gerne reconnect
Avatar billede bartfreak Nybegynder
05. maj 2004 - 16:03 #6
Altså åben en mappe/funktioner/mappeindstillinger/vis/"søg automatisk efter netværksmapper og drev"..O)

fjern fluebenet..!
Avatar billede marsk Nybegynder
06. maj 2004 - 08:25 #7
bartfreakokey måske i windows XP eller hvad du køre med - jeg selv køre med windows 2000 - og der er intet om netværks drev i Folder Options -

jeg har selv fundet en form for løsning - i logon scriptet tilføjes:
/persistent:no til net use [drev] \\server\share /user:
Avatar billede marsk Nybegynder
06. maj 2004 - 08:26 #8
iorden at jeg lukker eller er der andre gode løsninger?