Avatar billede majeretwins Nybegynder
05. maj 2004 - 07:20 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kontofejl i Outlook 2003

En kollega har store problemer med sin mail efter at vi har fået flyttet vores mailserver over til en anden server. Problemet er følgende:

- Han modtager overhovedet ikke de nye mails i indbakken (vi benytter det samme password, som til webmail, hvor han sagtens kan logge ind og hente mails)
- Hvis jeg opsætter hans konto på en anden maskine kan jeg sagtens hente post ned.
- Outlook viser ingen fejl, bare at der ikke er noget ny post.
- En hvilken som helst anden POP3 konto virker fint på hans computer.
- Jeg bruger selv samme mailserver og har ingen problemer efter skiftet.
- Har prøvet at slette kontoen og oprette den påny.
- Har tjekket efter mærkelige mailregler.

Nogen som kan hjælpe?
Avatar billede ullidk Nybegynder
05. maj 2004 - 09:24 #1
Måske en ide at geninstallere Outlook?:-)
Avatar billede majeretwins Nybegynder
05. maj 2004 - 16:30 #2
Det er jo det åbenlyse forsøg og vil også blive gjort, men det kræver jo en del mere forberedelse end som så. Det fedeste vill ejo være hvis nogen kendte til problemet og kendte enten årsag eller løsning.
Avatar billede majeretwins Nybegynder
05. maj 2004 - 21:39 #3
Nej... det hjalp ikke. Men jeg formoder at nogle indstillinger er blevet gemt til trods for afinstallationen... jeg vil prøve at fjern Outlook med ALLE indstillinger på fredag...
Avatar billede majeretwins Nybegynder
07. maj 2004 - 16:25 #4
Efter at have logget direkte på mailserveren via Telnet og logge på den pågældende profil viser det sig at POP3 underligt nok tilgår en gammel mailserver, hvorimod http tilgår den nye... vi afventer svar fra udbyderen
Avatar billede majeretwins Nybegynder
09. maj 2004 - 09:47 #5
Det er åbenbart DNS fejl på mailserveren