Avatar billede rnnova Nybegynder
04. maj 2004 - 22:44 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Seriel impuls skal afvikle program

Hej Eksperter

Jeg søger noget programmel som via et impuls på COM-porten, kan aktivere et program (starte et progam, afspille en video, etc)

Er der nogen som har nogen foreslag til en "nem" løsning, eller link...
Eller hvordan griber jeg det an ? kender lidt til programmering, men aldrig prøvet mod hardware

På forhånd tak...
Avatar billede bertelbrander Novice
04. maj 2004 - 22:50 #1
Det er ikke ret svært. Hvilke sprog kender du og hvad foretrækker du at bruge.
Avatar billede rnnova Nybegynder
04. maj 2004 - 22:53 #2
Jeg har primært brugt Visual Basic
Avatar billede bertelbrander Novice
04. maj 2004 - 22:55 #3
Jeg kender mest til C/C++, var det noget?
Avatar billede rnnova Nybegynder
04. maj 2004 - 22:57 #4
Jeg har en kollega som kender det, så skal jeg have ham indblandet
Avatar billede bertelbrander Novice
04. maj 2004 - 23:02 #5
Har du adgang til en C/C++ kompiler, ellers kan du downloade en gratis.

Jeg har et eksempel på en C program der sender og modtager på com-porten her:
http://home20.inet.tele.dk/midgaard/snip/modem.html

Der skal blot tilføjes det kode der skal starte programmet, når der modtages, og sende delen skal fjernes.
Avatar billede rnnova Nybegynder
04. maj 2004 - 23:06 #6
kigger lige på det...
Avatar billede rnnova Nybegynder
21. juni 2004 - 05:15 #7
Din kode gav svaret, takker Berbrander.

Smid et var for point
Avatar billede bertelbrander Novice
21. juni 2004 - 19:28 #8
Jeg vil helst ikke have point.
Avatar billede rnnova Nybegynder
22. juni 2004 - 16:16 #9
OK
Avatar billede rnnova Nybegynder
22. juni 2004 - 16:16 #10
Lukker