Avatar billede juniorklubben Nybegynder
04. maj 2004 - 14:30 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

pc bibber og går ud

Jeg har købt nyt bundkort, ram og strømforsyning når jeg tænder computeren bibber den en lang tone og går ud, hvad er der galt??
Avatar billede hehadk Nybegynder
04. maj 2004 - 14:39 #1
Hejsa sikkert enten ram kredsen eller et kort i pcen som ikke sidder helt fast eller evt defekt ramkreds ...
Avatar billede juniorklubben Nybegynder
04. maj 2004 - 14:48 #2
hvad kan jeg så gøre?? det er jo et helt nyt bundkort og helt nye ram
Avatar billede halifax Nybegynder
04. maj 2004 - 14:49 #3
Et laaang beep er normalt POST = ok.
At den så går ud kunne tyde på, at cpu'en meget hurtig bliver for varm.
Men hvilken BIOS taler vi om?
Avatar billede juniorklubben Nybegynder
04. maj 2004 - 14:52 #4
jeg ved det ikke, da jeg aldrig har prøvet at være inde i den bios endnu

bundkortet er et asus a7v333-x
Avatar billede halifax Nybegynder
04. maj 2004 - 15:19 #5
Dit bundkort indeholder en Award BIOS - iflg. manualen. Den har du kikket i, ikk?
Er CPU og blæser (Fan) monteret korrekt? Har du anvendt kølepasta mellem cpu og køler. Mistænker som sagt en varmeproblem med cpu'en siden den går så hurtig ud. Er det ikke monteret korrekt varer det kun få sekunder, før cpu bliver overvarm.
Avatar billede beorn Nybegynder
04. maj 2004 - 15:22 #6
du kunne også prøve at slå lyder op engang på asus eller awards hjemmeside. der plejer de at have en liste med hvad de forskellige toner betyder.
Avatar billede halifax Nybegynder
04. maj 2004 - 15:30 #7
Award BIOS Beep Codes kan ses her
http://www.bioscentral.com/beepcodes/awardbeep.htm

men et lang beep lyder som det normale POST beep, og herefter dør den = varmeproblem, måske! Som nævnt ovenfor.
Avatar billede juniorklubben Nybegynder
04. juni 2004 - 14:36 #8
luk