Avatar billede crazy_legs Nybegynder
03. maj 2004 - 20:38 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Virtuel undervisnings plugin til MSN Messenger?

Hej hej :)

Jeg går i 2.g , i en såkaldt virtuel klasse... Det vil egentlig blot sige at vi bruger en online konference lidt mere end resten af skolen.

Jeg har nu gået og tænkt lidt på at lave noget bedre virtuel undervisning. Jeg skal derfor bruge et plugin til MSN Messenger, som kan bruges til at lave en virtuel time.
Det skal kunne foregå på følgende måde:
Der sidder en lærer med et lærer plugin. Der skal så side 20-28 elever med et elevplugin. Læren inviterer så alle eleverne til én stor samtale over messenger. Når eleverne så vil sige/skrive noget, skal der være en "ræk hånden op" knap. Altså sådan at når de trykker på den, får læren i et andet vindue en besked om at den og den elev godt vil sige noget. han kan så trykke OK når eleven må skrive.

Det var vist i store træk hvad det hele går ud på. Skriv endeligt hvis der er noget I ikke forstår. Kontakt mig evt på SuperEksperten@Bjarke.com
Avatar billede scheea2000 Nybegynder
04. maj 2004 - 10:33 #1
Hm... udemærket forslag men:

I disse tider med webcam osv. hvorfor har læren ikke et webcam (el. lign) som alle elever kan se og høre. Hvis eleverne vil kommunikerer tilbage kan de enten skrive el. lave dit ræk-hånden-op system.

Kender du NetMeeting?
Avatar billede crazy_legs Nybegynder
04. maj 2004 - 15:20 #2
Har hørt navnet, men ikke brugt det... Er det godt?
Avatar billede scheea2000 Nybegynder
05. maj 2004 - 09:17 #3
Ja. Hosten (læreren) kan bestemme hvilke resurser - eleverne kan bruge og dele.
Der er en virtual tavle, man kan dele programmer, webcam, chat osv.
Så jeg vil mene det kunne dække dit ovenstående behov.