Avatar billede app Nybegynder
03. maj 2004 - 18:34 Der er 13 kommentarer

Hvilket digitalt kamera?

Jeg har fået tildelt en budget på omkring de 3000 kr. til et digitalt kamera - og det er vel egentlig fedt nok, men...

... der er så mange muligheder, varianter, mærker og specifikationer, man skal tage højde for, og jeg har virkelig ikke den fjerneste anelse om hvad, der er hip, og hvad der er knas.

Det er så hér, I kommer ind, for I skal fortælle, hvad jeg skal kigge efter / hvad der er vigtigt.

Kameraet behøver så men ikke være hightech - overhovedet ikke. Det bliver højst sandsynligt mine forældre på 54 år, der skal bruge det og engang imellem mig, når jeg har gæster på besøg. Min far er dog lidt fjollet med videosekvenser, så det ville være godt, hvis det kunne det. Jeg forlanger bare, at det har 32mb ram, men det er mere et luksusproblem.

Så hvis I har nogle kameraer I vil anbefale til et gammelt, gift og støvet par + et fjols på de 20, så er I også meget velkomne til det.

regards app / med en helvedes masse point på højkant.
Avatar billede rosenberg Nybegynder
03. maj 2004 - 18:40 #1
Canon IXUS 400! Efter min mening et rigtigt lækkert kamera (har det selv)
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. maj 2004 - 18:43 #2
http://www.dpreview.com kan du få mange gode oplysninger om digitale cameraer. På http://www.dpreview.com/reviews/sidebyside.asp kan du sammenligne forskellige digitale cameraer
Avatar billede t-m-s Nybegynder
03. maj 2004 - 18:47 #3
bufferzone.. han vil ha nogle idéer da det er ret uoverskueligt...
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. maj 2004 - 18:52 #4
Det ved jeg, jeg stod selv i samme situation for et lille år siden, jeg fandt min nye camera på dpreview, et sony 717
Avatar billede jnoval Nybegynder
03. maj 2004 - 20:28 #5
Jeg kan varme anbefale. Canon A70 eller A80. De har en god størrelse, og ligger derfor godt i håmden. Har gode autofunktioner, der tager fine billeder. Også mulighed for manuel indstilling af næsten alt. Desuden kan de lave videosekvenser. Der er indbygget panorame funktion i. Bruger almindelige AA batterier og CF kort. CF kort er billige, det sammer gælder AA batterier. Man skal dog nok købe nogle genopladelige batterier. Men til den pris kan der blive råd til 2 sæt, så man aldrig løber tør for strøm.
Avatar billede moma Nybegynder
04. maj 2004 - 09:20 #6
Jeg vil også klart anbefale et Canon A80. Med batterier, oplader og større CF-kort er 3000,- dog lige i underkanten. Canon har en meget god processor, og med A80 får du et kamera med en masse manuelle funktioner, og ikke blot et point-and-shoot kamera.
Avatar billede jnoval Nybegynder
04. maj 2004 - 19:21 #7
Hvis man køber det i tyskland så holder budgettet. F.eks. fra http://www.computeruniverse.net
Det har jeg gjort til fuld tilfredshed.
Avatar billede fbisen Nybegynder
05. maj 2004 - 14:27 #8
Der er ikke så mange forskellige svar her :P
Er 3000 ikke mange penge for et digitalt kamera?
Avatar billede rosenberg Nybegynder
05. maj 2004 - 14:35 #9
Jo, men ikke hvis du bare skal have lidt kvalitet
Avatar billede fbisen Nybegynder
05. maj 2004 - 14:40 #10
Jeg fandt lige A80 på SHG's hjemmeside.
Den er vel lidt billigere, når den ikke skal gennem tolden og forsendes så langt.

http://www.shg.dk/produkter/list2.asp?mode=&katid=117&rnd=0,1378515#320
Avatar billede fbisen Nybegynder
05. maj 2004 - 14:50 #11
Og lige specifikationerne fra Canon:
http://www.canon.dk/bodyframes/kameraer_c1_d0_p13.htm
Avatar billede knico Nybegynder
05. maj 2004 - 15:13 #12
Jeg har haft samme opgave og læste mange tests. Jeg endte med Canon A80. Et godt sted at kigge er akamera.no (der er også en akamera.dk, men .no siden synes jeg er lidt bedre). Der er bl.a. et mneu punkt der hedder anbefalinger inddelt i prislejer samt virkelig mange gode og grundige test.
Avatar billede knico Nybegynder
05. maj 2004 - 15:18 #13
Hvis det er ok med engelsk manual kan A80 skaffes til 2689 hos www.digital4u.dk